Messzemenő következtetéseket vontak le a tegnapi moszkvai lapok abból a tényből, hogy Putyin orosz kormányfő közlekedési miniszterével tárgyalt. Bár a találkozóról nem adtak ki részletes ismertetőt, annyi tudható, hogy az AirUnion további sorsáról volt szó. A kiszivárogtatások szerint a Borisz Abramovics által összekovácsolt légiszövetségnek vége, mind anyagilag, mind erkölcsileg leírták. Ennek legfőbb jele, hogy a szövetség gépei csak akkor tudnak felszállni, ha állami garanciával hitelre megtankolhatják azokat kerozinnal. A repülés bizonytalanná válása miatt elpártoltak az utasok is, nincs miből kifizetni még a kimaradt járatok jegyárát sem. Más források szerint a moszkvai kormányzóság által birtokolt Atlant-Soyuz nevű légitársaságba olvadhat be az AirUnion. Ez a légitársaság azonban nem közlekedtet járatot Oroszország határain túl.
Az AirUnionhoz – amely többségi tulajdonosának az állami Rostechnologii-t jelölték ki, de amely még nem gyakorol valódi hatalmat, kisebbségi tulajdonosa pedig az a Borisz Abramovics, aki az AirBridge Zrt. 49 százalékának tulajdonosaként közvetve a Malév résztulajdonosa is – a KrasAir, a DAL, a Szamara, az Omszkavia és a Szibaviatransz társaságok tartoznak. A jól értesült újságok most arról cikkeznek, hogy az AirUnion romjain hamarosan, a tervek szerint még idén újraszervezik a kerozinárak miatt megrendült orosz polgári légi közlekedést. Az átszervezést történelmi átalakulásnak nevezik a lapok, amelynek lényege, hogy a járatok földrajzi elhelyezkedése és a géppark szerint osztják szét az AirUnion eszközeit és működési területét. A legnagyobb szeletet, 40 százalékot a Transz Aero cég kapja, az Aeroflotnak meg kell elégednie 10 százalékos zsákmánynyal. A szinte lenullázódó AirUnionnak mindössze tíz útvonalat hagynának meg.
Az AirUnion válsága közel egy hónapja kezdődött, amikor a szövetség adósságai miatt a hatalmas ország különböző pontjain több kerozinszállító megtagadta először a KrasAir gépeinek feltöltését. Utóbb Putyin államfőnek kellett kezeskednie a gépek feltöltéséért, hogy az iskolakezdésre otthonukba jussanak az orosz családok.
Mindez súlyos következményekkel járhat a magyar nemzeti légitársaság, a Malév számára is. Borisz Abramovics, aki az Airbridge cégen keresztül tulajdonos a Malévban, így várhatóan nem tudja megvalósítani a privatizáció idején kidolgozott koncepcióját, amely szerint a Malév lehet a kapocs a gyorsan növekedő kelet-európai piac és az EU-országok között. Ráadásul az egész repülési piacot sújtó recesszió nehéz anyagi helyzetbe hozta a magyar légitársaságot, amely tulajdonosi tőkeinjekcióra számít. A fejleményeket látva félő, hogy hiába.
Újabb botrányos pénzügyek derültek ki Magyar Péter testvéréről - videó