Szent Király Szövetség
Kövér László: Európa ellen hadjárat folyik

Leminősített adósság. Figyelőlistára tette a MÁV Zrt. hosszú távú adósbesorolását a Standard & Poor’s – tette közzé a Napi Gazdaság. A leminősítésre akkor kerül sor, ha a vasúttársaság 75-100 milliárd forint értékben euróalapú kötvényt bocsát ki. A MÁV korábban 15 éves futamidővel tervezte a kibocsátást, de az utóbbi időben ez – többek közt a MÁV Cargo-ügyletből várt 102,5 milliárd forint bevétel reményében – lekerült a napirendről. Most, hogy veszélybe került a pénz, ismét fontos lehet a cégnek a kötvénykibocsátás. A MÁV vezetői nem nyilatkoztak a Napi Gazdaság munkatársának, hol tart a kibocsátás előkészítése. Heinczinger István, a vasúttársaság vezérigazgatója korábban lapunk kérdésére azt mondta, hogy a kibocsátást eddig a Pénzügyminisztérium ellenállása miatt nem kezdték meg.
A Geuronet-botrány áll az Európai Bizottságnak a MÁV Cargo-üzlet engedélyezéséről szóló döntése mögött – tudta meg bécsi forrásokból lapunk. Emlékezetes, hogy a versenyhatósági vizsgálat elhalasztásról szóló döntést – az új dátum november 11. –, új információk felmerülésével indokolták. Ez pedig azt sejteti, hogy az ügyletben részt vevő államok szerepét vizsgálnák újra. Lapunk értesülései szerint is az a halasztás oka, hogy Ausztriában időközben választásokat írtak ki, és a kormányalakítás folyamatban van. Az EU pedig tudni szeretné, hogy miképpen viszonyul majd az új kormány az elődje döntéseihez, például ahhoz, amellyel vizsgálatot kezdeményezett a kis magyar betéti társaság a Geuronet szerepének ügyében. Emlékezetes, hogy a Rail Cargo Austria 7,1 millió eurós sikerdíjról állapodott meg a magyar Gulya András cégével. A szerződés napvilágra kerülése után mind Bécsben, mind Budapesten nyomozás indult annak megállapítására, hogy nem élt-e törvénytelen eszközökkel a megállapodás tető alá hozása érdekében a lobbicég. Más értesülések szerint a bizottság versenyjogi vizsgálata arra is kitér majd, szabályos-e a magyar többségi tulajdonú GYSEV szereplése a Cargót megvásárló konzorciumban.
Eközben a HVG bécsi tudósítója azt kérdezte az RCA-tól, milyen okból halasztották januártól egészen augusztus 25-ig az európai versenyjogi vizsgálat hivatalos kezdeményezését, holott a privatizációs szerződés szerint az aláírástól számított hét hónapon belül már be is kellett volna fejeződnie az uniós eljárásnak, különben az osztrák fél elállhat a vásárlástól, s a pályázattal kapcsolatos összes költségét a MÁV Zrt.-nek kellene megtérítenie. Ha viszont az Európai Bizottság nyilvánítja érvénytelennek a szerződést, nincs ilyen teljes körű kártérítési kötelezettség. Az RCA szóvivője az eljárás végéig elzárkózott a nyilatkozattól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.