Bármelyik pillanatban bekövetkezhet a magyar légitársaság csődje, elég ha valamelyik szolgáltató, amelyik nem jutott a pénzéhez, kezdeményezi a cég felszámolását – mondták lapunk kérdésére repülőtéri források. A legnagyobb fenyegetést a Ferihegyi repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport (BA) jelenti a Malév számára, hiszen a repülőgépek tankolását a BA tulajdonában álló RÜK Kft. végzi. A BA rugalmas a Malév igényeivel kapcsolatban, de csak egy határig – mondta el lapunk kérdésére Szollár Domokos, a repülőtér-üzemeltető szóvivője. Igaz ez szó szerint is: a magyar gépek naponta csak kétszáz tonna kerozint kapnak a RÜK-től, az efeletti igényeiket külföldi reptereken kell kielégíteniük, valószínűleg készpénzért. Emlékezetes, hogy a Malév kisebbségi tulajdonosa, Borisz Abramovics oroszországi légitársaságainak csődje hasonlóképpen kezdődött: kerozin hiányában nem tudtak felszállni a gépek.
A BA viszonylagos rugalmasságát magyarázza, hogy valójában nem érdeke a Malév bedöntése. Lapunk értesülései szerint a légitársaság öt-tíz milliárd forinttal tartozik a repülőtér-üzemeltetőnek, és ha ez az adósság bennragadna, komoly fejfájást okozna a cég menedzsmentjének. Nehezen tudnának ugyanis magyarázatot adni arra a tulajdonosoknak, miért hagyták így elszállni a légicég adósságát. De működési szempontból is nagy érvágás volna Ferihegy piacvezető légifuvarozójának eltűnése. Egy, a repülőtér privatizációja során készült tanulmányt ismertető HVG szerint ez a forgalom minimum 45 százalékának elvesztésével járna.
A bajban lévő Malév munkavállalóival is folyamatos vitában áll. A pilótákat tömörítő Hunalpa alelnöke, Kiss Kálmán lapunk kérdésére azt mondta, nem értik, miért tartozik fűnek-fának a Malév. A társaság gépei nagy forgalmat bonyolítanak, az utasok megveszik a jegyeket, de a cég mégsem fizeti ki sem a kerozint, sem a repülőtéri illetéket, beszállítóinak, leányvállalatai dolgozóinak is késve fizet. Kiss Kálmán nem érti, hová lesz a napi bevétel, a pilóták attól tartanak, hogy a cég orosz kisebbségi tulajdonosa kiviszi a pénzt, és annak valóban csőd lehet a vége. Figyelemfelhívásként a Hunalpa ma demonstrációt tart a Malév központi irodái előtt, mert törvénytelennek tartják a Malév-pilóták elbocsátását. A légicég annak ellenére kezdte meg a pilóták elbocsátását, hogy a Hunalpa kifogást emelt a bíróságon, aminek 15 napos halasztó hatálya van.
Egymilliárd forintot, a bevallott összeg tízszeresét költhették el Magyar Péterék tavasszal