A hétvégén járta be a sajtót, hogy Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester egyik érdekeltsége építheti meg a Püspökladány–Ebes vasútvonalszakaszt összesen 75 milliárd forint uniós forrásból. Azonban egyáltalán nem elhanyagolható körülmény, hogy Orbán Viktor kormányfő barátjának R-Kord Kft.-je nem egyedül végzi el a munkát. A társaság konzorciumi partnere lesz a főtevékenységként vasútépítéssel foglalkozó V-Híd Építő Zrt. Ez a vállalat azért érdekes, mert tavaly decemberben került új tulajdonos kezébe. A cégadatok szerint minősített többségű befolyást szerzett a részvénytársaságban Sárváry István, aki nem más, mint L. Simon László bukott kulturális államtitkár bizalmasa.
A közgazdász végzettségű Sárváry karrierje szorosan összefonódik L. Simon Lászlóéval. A V-Híd Építő Zrt. vezérigazgatója és fő tulajdonosa korábban a fideszes politikus hátországaként emlegetett Magyar Alkotóművészeti Közalapítványnál dolgozott, később pedig L. Simon helyettes államtitkára lett.
Erről a posztról 2015-ben, a kiemelt kulturális fejlesztésekért felelős helyettes államtitkárság megszűnésekor távozott, s a Forster Gyula Nemzeti Örökségvédelmi és Vagyongazdálkodási Központ elnöke lett, szintén L. Simon javaslatára. Azonban nem sokkal a fideszes államtitkár tavalyi menesztése után neki is távoznia kellett a Miniszterelnökség háttérintézményének éléről.
Ezután vásárolta be magát Sárváry a V-Híd Építő Zrt.-be, amivel bombaüzletet csinált, a társaság ugyanis egy aranybánya. A vasútépítő cég konzorciumi partnerként nem először nyert el csillagászati összegű közbeszerzést. Tavaly áprilisban a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. pályázatát nyerte el a V-Híd Építő Zrt. a Mészáros-féle R-Kord Kft., valamint a Swietelsky Vasúttechnika Kft. által alkotott konzorciumban a szintén brüsszeli forrásból megvalósuló Szántód–Kőröshegy–Balatonszentgyörgy-vasútvonal és a Fonyód–Kaposvár-vonalszakasz felújítására.
A három társaság 73 milliárd forintos ajánlattal lett befutó, ami azért érdekes, mert a NIF Zrt. korábban 55,5 milliárdra becsülte a beruházást. De ez még nem minden, tavaly szeptemberben is óriásberuházást nyert el a V-Híd Zrt. az A-Híd Zrt.-vel alkotott konzorciummal a Kelenföld–Százhalombatta-vasútvonal felújítására. A NIF Zrt. ez esetben is „alulbecsülte” a beruházás összegét, mindössze 31 milliárd forintra, ám az említett két cég végül 51 milliárd forintos áron kapta meg a munkát.