Sokan nem értették, hogy a 2023-ban bemutatott, harmadik generációs Tiguanból a Volkswagen miért nem készített nyújtott, hétüléses változatot, olyat, amilyen a 2016-ban bemutatott Tiguan Allspace volt. A válasz 2024 őszén érkezett meg, amikor a német gyártó leleplezte a Tayront, amely tulajdonképpen az Allspace utódának tekinthető. 2018 óta a cégnek már volt egy Tayron nevű kompakt szabadidő-autója, de azt csak Kínában lehetett megvásárolni, az új generáció viszont globális modell.

Annak ellenére, hogy a Volkswagen szerint nincs közös karosszériaelemük,
az új Tayron végeredményben nem más, mint az aktuális Tiguan nyújtott változata,
amit – 387 ezer forint felár ellenében – akár hét üléssel is lehet kérni. Több mint 25 centivel lett hosszabb a karosszéria (8 mm híján már eléri a 4,8 métert), így ezt a modellt már nehéz lenne a kompakt SUV-ok közé sorolni, alighanem az MQB Evo platform határait feszegették a wolfsburgi mérnökök, amikor a méretét megálmodták.
Milyen belül?

Bár gondos az összeszerelés és a kidolgozás, de a szemmagasság alatt fellelhető kemény műanyagok azért jelzik, hogy a Volkswagen nem szeretné, ha az újdonság sok vevőt csábítana el a jóval nagyobb és drágább Touaregtől. Feljebb azért a puha anyagok használata és a sok szövet jellemző, sőt a jobban felszerelt verziókban akár valódi fabetét is lehet, de összességében még mindig túl sok a fényes, ujjlenyomatot megőrző, karcra érzékeny felület, mint például a zongoralakk. Nem tetszett az első utas elé tett, hangulatvilágítással megbolondított függőlegesen álló díszbetét sem, mert nagyon tükröződik, így aki az anyósülésen ül, végig magát nézheti benne utazás közben.

Minden Tayron alapfelszereltségként 12,9 colos érintőképernyőt kap, valamint 10,25 colos digitális műszerfalat a kormány mögé. A nagyobb, 15 colos infotainment kijelző az 1,12 millió forintos Discovery Pro Max részeként kapható meg, amely ezenkívül még head-up kijelzőt, vezeték nélküli dupla telefontöltőt, több USB-C töltőportot és AI-alapú – de magyarul még nem tudó – hangasszisztenst is tartalmaz. De rendelhető üvegtető (593 ezer Ft), távirányítós parkolásra képes Park Assist Pro, 700 wattos Harman Kardon hifi (378 ezer Ft), új fejlesztésű, erősen gyömöszölő tízkamrás pneumatikus masszázsülés automatikus szellőzéssel és fűtéssel (Ergo Active Plus) és
akusztikus védőfóliával ellátott, dupla üvegezés
a szélvédőre és az első oldalablakokra. Utóbbi megéri, mert a speciális ablakok elképesztően sok zajt kiszűrnek, akár 4 dB-lel is csökkenthetik a kabin zajszintjét.