Az SUV és kupé karosszériával kapható, 2020-ban debütált Enyaq ugyan nem írta át az elektromos autók piacát, de fontos típus, hiszen napjainkig 250 ezer példányt értékesítettek belőle. Mivel hatalmas a tülekedés a szegmensben, a Skoda nem egyszerűen felfrissítette a modellpárost, a frontrészt annyira radikálisan változtatták meg, ami inkább generációváltásoknál jellemző. A dizájnercsapat itt is a Modern Solid elnevezésű formavilágot alkalmazza csíkszerű lámpákkal és nagy lemezfelületekkel – az előd ehhez képest egyenesen konzervatív volt.
Az enyhén futurisztikus beütésű frontrészen hiába keressük a szárnyas nyíl emblémát,
már csak egy Skoda felirat árulkodik arról, melyik gyártó terméke az Enyaq. Ahogy a prágai menetpróbán a dizájnerek mondták, nehéz döntés volt a klasszikus Skoda embléma elhagyása. De annyira részletgazdag a bő százéves jelvény, hogy egyszerűen nem tudták volna úgy újraértelmezni, hogy az ilyen haladár autókhoz is passzoljon. Nekem személy szerint egy ilyen múltú, ikonikus emblémától való búcsúzás nem szimpatikus, mindenesetre a csúcsváltozatok 36 LED-szegmensből álló fényszórója (és a fényanimációs köszöntés) azt erősíti az emberben, hogy ez az autó tényleg a jövőről szól.

A gyökeresen más frontrész ugyanakkor nem csak öncélú játékból született, az Enyaq magasépítésű autó létére aerodinamikai szempontból igencsak hatékony. Az SUV változat 0,245-ös, illetve a Coupé 0,225-ös cw-értéke egészen kiváló, utóbbi gyakorlatilag pariban van az ebben a tekintetben mércének tekinthető Teslákkal. De ha már a Teslánál tartunk: lehet, hogy kívülről kissé rideg az Enyaq stílusa, belül nagyon nem azt az érzést hozza, mint az amerikai vetélytárs.
Nem egy monitorokról szóló, lecsupaszítottnak és üresnek ható belsőt látunk,
hanem egy kellemes, otthonos környezetet. Az ülésekről és a körkilátásról csak szuperlatívuszokban lehet beszélni, sőt az anyaghasználatra sem a spórolás jellemző, mint oly sok villanyautó esetében, pedig bőséggel alkalmaznak újrahasznosításból származó elemeket.