Szigorítottak a vizsgálatokon az ADAC/ÖAMTC gyermekülésteszten

Most húsz gyermekülést vizsgáltak az ADAC és az ÖAMTC autós klubok szakemberei, és már az újrahasznosítást is figyelembe veszik.

2025. 05. 27. 9:30
Fotó: ÖAMTC / Stephan Huger
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén átdolgozták a gyermekülésteszt-vizsgálatokat az ADAC és az ÖAMTC szakemberei, a törésteszteket például már az EuroNCAP-módszer szerint a frontális ütközésnél 50 km/órás, oldalütközésnél 60 km/órás tempóval hajtják végre. Ezenfelül kiterjesztették a károsanyag-vizsgálatot a PFAS (örök vegyi anyag) terhelésre. Ezek a mesterséges anyagok bekerülhetnek a víz- és élelmiszer-körforgásba, és mivel biológiailag nem lebonthatóak, nagyon sokáig ott maradnak. A Kezelés kategóriában már nemcsak a nyomtatott, papír alapú útmutatót veszik figyelembe, hanem az online elérhető ismertetőt is.

Örvendetesnek tartják a szakemberek, hogy még ezen a szigorított vizsgálaton is tesztelt ülések fele jó minősítéssel végzett, 9 lett elégséges és 1 kielégítő. A legjobb eredményt a Cybex Anoris T2 i-Size ülés érte el, azonban mivel a kárpitanyagában PFAS-vegyületeket találtak, az egyébként Nagyon jó eredményt visszaminősítették Jó-ra. A gyártó egyébként időközben leállt a vizsgált „Comfort” kárpit gyártásával, már a „Plus” kárpittal szállítják az üléseket. Muszáj megjegyezni, hogy 750 eurós árával a teszt legdrágább gyermeküléséről van szó, amelynek saját légzsákja is van.

Crashtest Kindersitze
ADAC Technik Zentrum Landsberg
Fotó: Ralph Wagner

Minden méretkategóriában lehet találni jó védelmet nyújtó gyermekülést. A babahordozóknál a FamilyFix S bázissal szerelt Joie Sprint és a Maxi-Cosi Pebble S a legjobb 1,8-as eredménnyel, mindkettő jó védelmet nyújt és könnyű a beépítésük. Csak minimálisan gyengébbek a Nuna Pipa Lite + Base Next és az Avionaut Pixel Pro 2.0 C + IQ Orbit. A kisgyermekek számára készített üléseknél a Thule Elm RWF + Alfi Base a legjobb 2,2-es eredménnyel, a nagyobb, 4 éves gyermekek számára a Cybex Solution G2 és a Recaro Axion 1 ajánlható 2,1-es eredménnyel. Nem tudják ajánlani a 3,6-os osztályzatot elért Lionelo Braam i-Size ülést, ami ugyan a 40–150 cm-es testmagasság-tartományt egymagában lefedi, azonban számos kompromisszumot kell kötni a használat során, ami a védelem területén tetten érhető.

Fotó: Stephan Huger

A korábbinál nagyobb sebességgel végzett töréstesztek miatt a 2025-ös gyermekülésteszt eredményei nem vethetőek közvetlenül össze a korábbi évek eredményeivel. Az ADAC és az ÖAMTC szakemberei azt ajánlják, hogy kétéves kor alatt a menetiránynak háttal szállítsuk a gyermekeket az autóban, az évek alatt elvégezett töréstesztek tapasztalatai alapján ilyen módon jelentősen csökkenthető a sérülésveszély egy esetleges baleset esetén.
Fontos, hogy az ember saját autójával és gyermekével menjen ülést vásárolni; ma már vannak olyan rögzítési megoldások, amelyek egyes autótípusokban nem használhatóak, vásárlás előtt mindenképpen muszáj belepróbálni az ülést az autóba, illetve a gyermeket az ülésbe – ilyenkor az eladó segítségével ismerheti meg az ember a kezelést.

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.