Diszkontluxus – A Lada nem vész el, csak átalakul

Már 3 millióért is lehet csúcsfelszereltségű, automata szedánt kapni – Lada-jellel az orrán!

null

A rendszernek kellett összeomlania ahhoz, hogy egy „ezerhatos” Lada a tápláléklánc tetejéről a legaljára kerüljön. Magyarország egyik legolcsóbb autója 1 999 000 Ft-tól vihető el, és ennyi pénzért meglepő módon egészen sokat nyújt.

Lada Granta Sedan 1.6 AT
Fotó: AUTOMOTOR.HU/Hilbert Péter

Maratoni tesztünk alanyával, a Kalinával közös műszaki alapjai ellenére szinte másik autó benyomását kelti, talán szögletesebb vonalai vagy egyszerűen a háromdobozos felépítés teszi, de a Grantától az sem lenne meglepő, ha nem a kisautók, hanem a kompaktok között indulna. Hasonlóan játszik formákkal és arányokkal, mint annak idején az Opel Kadett technikáján osztozó Daewoo Racer és Nexia.

Régimódi a kissé otromba váltókar, de a szerkezet teszi a dolgát. Van ülésfűtés és a világításkapcsolónak automata állása is
Fotó: AUTOMOTOR.HU/Hilbert Péter

A klasszikus kocka Ladák utódjának szánt Granta azonban a márka alapmodellje, egy gigászinak tűnő, 520 literes csomagtartóval. Mi viszont nem értük be ennyivel, és lecsaptunk az egymillióval drágább, Lux AT változatra, amely az ellenség megtévesztésére SE logót hord a sárvédőjén, és Nissan-féle, négyfokozatú automatikus váltóval szerelték fel. Szinte mellékes, hogy az összes létező extrát megkapta, mert azok ma már a legtöbb típushoz alapáron járnak.

Az első fejtámlák retesz nélkül kiemelhetők, fixek a hosszú kapaszkodók. Hátul egyenként rögzíthetők az övcsatok
Fotó: AUTOMOTOR.HU/Hilbert Péter

Az újra divatos metálbarna fényezés, a színre fújt kilincsek és a 15 colos könnyűfém felnik persze feldobják a konzervatív formát. Ebben az összeállításban, a széles, fekete műanyag hűtőmaszkkal egy mosómedvére emlékeztet. Majdnem minden karosszériaeleme különbözik a Kalináétól, csak a szélesre nyíló ajtókon látszik hasonlóság. Lépcsős hátában nehéz meglátni a szépet, pedig domborításokkal és különböző formai játékokkal igyekeztek feldobni a méretes fedelet. Sajnos így is túl nagy a fémfelület, cserébe szedánoktól szokatlanul nagy a nyílás.

Javítana az arányokon, ha a rendszám a fedélre kerülne. Jót tesz a C-oszlopnak a kis ablak
Fotó: AUTOMOTOR.HU/Hilbert Péter

A csomagokat nem kell magasra emelni, de a fedelet érdemes teljesen felnyitni, mert a kilógó zárszerkezet tud fejfájást okozni. Literben és centiben is bőséges a hely, nagy a belmagasság is, bátran pakolhatunk, sőt, még bővíthetjük is. Az ülőlapok felemeléséhez ugyan előre kell húzni az első üléseket, így viszont a síkhoz közelebb kerülnek az aszimmetrikusan dönthető háttámlák. Akár nagyobb tárgyakat is elvihetünk vele, mert a merevítés sem határolja be nagyon a nyílás méretét. A könnyű fedél a lemez érintésével, illetve az apró külső fogantyúval csukható le.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Jobb későn, mint soha: elkezdett minőségi autókat gyártani a Lada

Új minőségbiztosítási rendszert vezettek be a togliatti üzemben, rögtön negyedével csökkentek a garanciális kiadások – Autó-Motor.

Az idei év során folyamatosan vezették be a Togliattiban található Lada-gyárban a Renault–Nissan-konszern minőségbiztosítási rendszerét, minden egyes üzemben tesztállomást létesítettek a sorok végén, a végső minőség-ellenőrző állomást is fejlesztették.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.