Elektromos gördeszkát is kapott a Mercedes-Benz EQT tanulmány

A Renault Kangoo E-Tech Electric testvérmodellje lesz a Mercedes-Benz EQT hétszemélyes, elektromos családi autó.

null

Ahogy eddig, úgy ezentúl is a Renault Kangoo testvérmodellje lesz a Mercedes-Benz modul egyterűje, de új neveket használnak a németek. A belső égésű motorral szerelt kivitelek T-osztály néven folytatják, az akkumulátoros-elektromos változat EQT néven gyarapítja a kínálatot – ezt előlegezik meg most a szériaközeli tanulmánnyal.

A Renault Kangoo E-Tech Electric testvérmodellje lesz a Mercedes-Benz EQT hétszemélyes, elektromos családi autó
Fotó: AUTÓ-MOTOR

Az EQ-modellek jellegzetes mosolygós orrát kapja az EQT, amennyire az első sajtófotók alapján meg lehet ítélni, az autó mindkét B oszlopa rögzített, nincs a jobb oldalon a tolóajtóval együtt mozgó B oszlop, ami a Kangoo esetén extraszéles oldalsó nyílást tesz lehetővé. A tanulmánynál 21 colos felnik szolgálják a figyelemfelkeltés, a hűtőrácsban látható apró csillagok halvány mintaként megjelennek az üvegtetőn is. Az első prémium modul egyterűnek ígérik az autót, ennek megfelelően nem spóroltak a krómmal sem, illetve a hátsó lámpákat világító LED-csíkkal kötik össze.

Az utastérben cseppet sem praktikus fehér bőrkárpitot használnak, ennek egy része újrahasznosított forrásból származik. A második üléssorban három gyermekülést lehet egymás mellé behelyezni, a harmadik sor üléseit a padlóba lehet hajtani, vagy ha minden liter számít, pár mozdulattal ki lehet őket emelni. Érdekes részlet a támla hátulján lévő hátizsák-tartó pánt. A tanulmánynál egyébként átlátszó plexi padlót kapott a csomagtér, így szem előtt van a kifejezetten a tanulmányhoz készített elektromos hajtású gördeszka is; majd megküzdenek az utasok azért, hogy ki használja ezt…

A műszerfal kialakítása alapvetően megfelel a Renaultban használtnak, ezért látunk még hagyományos előválasztókart a kormányoszlopra helyezett bajuszkapcsoló helyett, ezért nincs teljesen digitális műszeregység, a központi érintőképernyő is apró a stuttgarti márka többi autójához képest. Aggódni egyébként nem kell, az MBUX digitális segéd ott van a fedélzeten és ugyanazokat a funkciókat tudja, mint a többi autóban – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Azt egyébként nem árulták el a Mercedes-Benz EQT tanulmány sajtóanyagában, hogy mikor számíthatunk a forgalmazásra, csak a T-osztályt említik, ami 2022-ben kerül majd a kereskedésekbe. Nem tudjuk, hányféle karosszériát kínálnak majd, az EQT tanulmány mérete – a karosszéria hossza 4945 mm, szélessége 1863 mm, magassága 1826 mm – alapján ez a nyújtott változat, a nemrég megismert Renault Kangoo egyelőre csak 4,49 méteres hosszal létezik. A normál karosszériában egyébként 44 kWh akkumulátort kap a villanymotoros változat, a nyújtott tengelytáv alapján a hosszú változat alá ennél nagyobb kapacitású telep is elfér.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.