A Tesla szerint a rossz utak és sofőrök okozzák a bajt Kínában
Intenzív erőhatás esetén megrepedhetnek, később akár el is törhetnek a Tesla Model S és Model X modellek felfüggesztésében lévő lengőkarok, ezért a Tesla a bürokratikus és drága hatósági intézkedést megelőzendő Kínában 2013. szeptember 17. és 2017. augusztus 16. között értékesített 29 193 darab autó önkéntes visszahívását, átvizsgálását és szükség szerinti javítását jelentette be. Ez jelentős terhelést jelent az amúgy is határon működő szervizhálózatnak.
Észak-Amerikában az NHTSA már 2016-ban folytatott vizsgálatot a felfüggesztés ügyében, de akkor nem lett hivatalos visszahívás az ügyből, de hivatalosan nem zárták le a vizsgálatot. Természetesen amikor az USA-beli hatóság értesült a Kínában történt visszahívásról, az autógyártó hivatalos álláspontjára volt kíváncsi, amit Elizabeth H. Mykytiuk, a Tesla Motors jogi ügyekért felelős ügyvezető tanácsosa küldött meg. Eszerint rossz minőségűek a kínai utak, és a rosszul vezető sofőrök jelentik a problémát, akik padkának ütköznek vagy kátyún hajtanak át, ez azonban csak az autók 0,1%-ban vezetett hibához – globálisan 0,05% a hibaarány.
Tovább...