A Vasutasok Szakszervezete (VSZ) részéről Simon Dezső elmondta: a mellékvonalak vonatkozásában az általuk 2007 végén a kormánnyal megkötött megállapodásnak tökéletesen kéne ebben a helyzetben működnie, mégse működik. A VSZ elnöke szerint „valamit kéne tenni, de első körben nem feltétlenül a sztrájkra gondoltak”.
Simon Dezső egyetértett azzal, hogy a kormánnyal folytatott tárgyalások eredménytelenek, és ez a Vasúti Egyeztető Bizottság szeptember 4-i ülésén se történt másképp – ezt már Gaskó István, a szakszervezet elnöke mondta, aki hozzátette: a VDSZSZ Szolidaritás nem lát „tárgyalási tartalékot”. Kiss László, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke szerint „akár a sztrájkig is elmehet ez az ügy”.
A közös kollektív munkaügyi vita elsősorban a vasút költségtérítéséből elvonásra kerülő 40 milliárd forint, illetve a helyközi közösségi közlekedés átalakítása ellen irányul, ami a menetkedvezmény kérdésére is kitér majd. Egyetértés volt abban is a vasutas érdekképviseletek között, hogy a menetkedvezmény ügye a szakszervezetekkel egyeztetésre került, azonban a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium által jegelt téma. A közlekedési tárca vezetőjének ugyanis csak alá kellene írnia az ominózus miniszteri rendeletet, erre azonban valamiért csak nem akar sor kerülni. Valószínűleg azért, mert ez ügyben is tartogat a kormány kellemetlen meglepetéseket a vasutasok számára.
A kollektív munkaügyi vita során azonban a hangsúly nem az utóbbin lesz, mivel a menetkedvezmény vonatkozásában már létezik egy kormánnyal megkötött megállapodás, ahogy a szintén szóba került foglalkoztatásbiztonsággal kapcsolatban a MÁV-csoport cégeivel megkötött foglalkoztatáspolitikai megállapodások az irányadók. A vasutas-szakszervezetek következő helyzetértékelése szeptember 25-én lesz.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.