Amihez Bajnaiék értenek: becsukni, bezárni, leépíteni

Ez a kormány mindent csak becsuk, bezár és leépít, ez nem közösségi közlekedési fejlesztés – jelentette ki Fónagy János az MNO-nak csütörtökön. A fideszes szakpolitikus szerint a Hónig Péter által bejelentett vasúti „újjászervezés” a logikának teljesen ellentmond, hiszen a jelentős forrásmegvonások és a szárnyvonalak bezárása mellett a vasúti közlekedés preferálását hangsúlyozza.

Forrai Mária Melinda
2009. 10. 08. 17:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A formális logika szabályainak ellentmondanak a kormány közösségi közlekedéssel kapcsolatos tervei – jelentette ki az MNO-nak Fónagy János azzal kapcsolatban, hogy Hónig Péter csütörtökön azt mondta: 2010-ben a vasúti közlekedésben akár 8 milliárdos volumencsökkenés várható, ám a kormány a hosszú távú közlekedésben a vasutat preferálja.

A közlekedési miniszter arról is szólt, hogy 37 mellékvonalat vizsgálnak, amelyek sorsáról még nem született döntés, és úgy számolnak, hogy mindezek ellenére a vasúti közlekedés újjászervezése következtében átlagosan 10 perccel csökken majd a menetidő. Hónig ezek után megismételte: a települések közötti közösségi közlekedésre 2010-ben 40 milliárd forinttal kevesebb forrást szánnak.

Ez a kormány mindennel szembemegy

Fónagy szerint ebből is látszik, hogy a kormány „mást csinál, és mást mond”. Mint hozzátette, mindez nemcsak a magyar és főként a vidéki emberek érdekeivel megy szembe, hanem az uniós közösségi közlekedési elképzelésekkel is. Arról nem beszélve, hogy nem jelent majd megtakarítást – hangsúlyozta a fideszes szakpolitikus, aki emlékeztetett: 3 éve Kóka János 17 vasútvonalat záratott be, ám mindez egy fillér megtakarítást sem jelentett a MÁV-nak.

Fónagy kifejtette: nem arról van szó, hogy a száz éve megépített vonalakat mindenáron meg kell tartani, hanem arról, hogy a vasúti fejlesztéseket egész más irányban kellene elkezdeni. „Kormányra kerülése esetén a Fidesz egyik terve, hogy kezdeményezze az 1920-ban a trianoni szerződés miatt levágott magyar vasúti vonalak visszaállítását” – mondta. Ilyenek találhatók például az Ipolyság területén, Baranya és Zala megyében, Szegedtől délre, de ilyen például a Mátészalka–Szatmárnémeti vonal is. „Itt csupán a több évtizede felszedett néhány kilométernyi sín visszaépítéséről van szó, amely ezeket az elzárt területeket újra a Kárpát-medencei vasúti körgyűrűbe kapcsolná” – fejtette ki. Hozzátette: ez a kormány azonban mindent csak becsuk, bezár és leépít, ez nem közösségi közlekedési fejlesztés.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.