Amihez Bajnaiék értenek: becsukni, bezárni, leépíteni

Ez a kormány mindent csak becsuk, bezár és leépít, ez nem közösségi közlekedési fejlesztés – jelentette ki Fónagy János az MNO-nak csütörtökön. A fideszes szakpolitikus szerint a Hónig Péter által bejelentett vasúti „újjászervezés” a logikának teljesen ellentmond, hiszen a jelentős forrásmegvonások és a szárnyvonalak bezárása mellett a vasúti közlekedés preferálását hangsúlyozza.

Forrai Mária Melinda
2009. 10. 08. 17:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A formális logika szabályainak ellentmondanak a kormány közösségi közlekedéssel kapcsolatos tervei – jelentette ki az MNO-nak Fónagy János azzal kapcsolatban, hogy Hónig Péter csütörtökön azt mondta: 2010-ben a vasúti közlekedésben akár 8 milliárdos volumencsökkenés várható, ám a kormány a hosszú távú közlekedésben a vasutat preferálja.

A közlekedési miniszter arról is szólt, hogy 37 mellékvonalat vizsgálnak, amelyek sorsáról még nem született döntés, és úgy számolnak, hogy mindezek ellenére a vasúti közlekedés újjászervezése következtében átlagosan 10 perccel csökken majd a menetidő. Hónig ezek után megismételte: a települések közötti közösségi közlekedésre 2010-ben 40 milliárd forinttal kevesebb forrást szánnak.

Ez a kormány mindennel szembemegy

Fónagy szerint ebből is látszik, hogy a kormány „mást csinál, és mást mond”. Mint hozzátette, mindez nemcsak a magyar és főként a vidéki emberek érdekeivel megy szembe, hanem az uniós közösségi közlekedési elképzelésekkel is. Arról nem beszélve, hogy nem jelent majd megtakarítást – hangsúlyozta a fideszes szakpolitikus, aki emlékeztetett: 3 éve Kóka János 17 vasútvonalat záratott be, ám mindez egy fillér megtakarítást sem jelentett a MÁV-nak.

Fónagy kifejtette: nem arról van szó, hogy a száz éve megépített vonalakat mindenáron meg kell tartani, hanem arról, hogy a vasúti fejlesztéseket egész más irányban kellene elkezdeni. „Kormányra kerülése esetén a Fidesz egyik terve, hogy kezdeményezze az 1920-ban a trianoni szerződés miatt levágott magyar vasúti vonalak visszaállítását” – mondta. Ilyenek találhatók például az Ipolyság területén, Baranya és Zala megyében, Szegedtől délre, de ilyen például a Mátészalka–Szatmárnémeti vonal is. „Itt csupán a több évtizede felszedett néhány kilométernyi sín visszaépítéséről van szó, amely ezeket az elzárt területeket újra a Kárpát-medencei vasúti körgyűrűbe kapcsolná” – fejtette ki. Hozzátette: ez a kormány azonban mindent csak becsuk, bezár és leépít, ez nem közösségi közlekedési fejlesztés.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.