Közlekedési projektjének zárórendezvénye közben nyilatkozva az ombudsman megemlítette: vannak ugyan adatvédelmi aggályok ezzel kapcsolatban, de „valószínűleg lehetne kompromisszumos megoldás” az ügyben, a kérdés rendezése a közszolgáltató cég ügye. Mint hozzátette, a cég akár folyamatosan is figyelemmel követheti a járművei vezetőfülkéjében történteket, de ez nem jelenti azt, hogy az utasforgalmat kellene vagy lehetne zárt láncú módon ellenőrizni. A legjobb megoldásnak a közlekedési kultúra – a közszolgáltató munkatársainál kezdett – fejlesztését nevezte Szabó Máté, mondván, nincs olyan felügyeleti rendszer, melyet ne lehetne becsapni.
Kozák Tamás, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója az eseményen elmondta: ők előforduló eseteket modellező konfliktuskezelő tréningeket szerveznek a munkatársaiknak. Mint hozzátette, cégüknek csak az elővárosi közlekedésben évi 2-3 milliárd forintos kiesést okoznak a jegy nélkül utazók, miközben a zárt peronok bevezetése mintegy 10 milliárdba kerülne. Közlése szerint törekednek arra, hogy átláthatóbb, jobban kezelhető pótdíjrendszert alakítsanak ki, amellyel a lehető legtöbb ügy helyben lezárható, hiszen a szolgáltatónak se jó, ha egy ilyen ügy hetekig, hónapokig húzódik.
(MTI)