Az elöljáró emlékeztetett arra, hogy a több mint száz éve meglévő vasútvonalat az ottani helyhatóságok és lakosok pénzéből építették meg. A terv megvalósítása érdekében Kunmadaras egymaga több részvényt vásárolt, mint például az akkori postaügyekkel foglalkozó minisztérium vagy a szolnoki vármegyeháza. Többek között ezen a kunsági településen épült ki a környék legnagyobb, állatszállításhoz használatos rámpája – tette hozzá. A MÁV az 1920-as években azzal a kötelezettséggel vette át fenntartásra és üzemeltetésre a vasútvonalat, hogy azon biztosítja a folyamatos közlekedést – hangsúlyozta Márki Sándor.
A polgármester közölte: azért is elfogadhatatlannak tartja a vasúti személyszállítás megszüntetését, mert ebben a kérdésben nem kérték ki az érintett önkormányzatok véleményét, holott ezt a törvény szerint minden a lakosságot érintő nagy horderejű ügyben meg kell tenni. Arról nem is beszélve, hogy miközben a kormány Kunmadarast a volt szovjet katonai repülőtér infrastruktúrája miatt a kiemelten fejlesztendő területek között tartja nyilván, a vasúti szolgáltatások csökkentésével olyan intézkedést hoz, ami elriasztja a leendő befektetőket – fogalmazott.
Márki Sándor úgy látja, ezzel a döntéssel nagyban megnehezítik az ott élők dolgát, legyen szó bármiről, ami utazáshoz kötött. Példaként elmondta: ha egy kunmadarasi betegnek a területi ellátási kötelezettséggel rendelkező és tőlük mindössze 15 kilométerre lévő karcagi kórházba kell eljutnia, a jövőben csak Volán-busszal éri el úti célját, esetenként többszöri átszállás után.
(mti)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.