A kormánypárt szakpolitikusa felidézte: az Ab tavaly decemberben semmisítette meg az alaptörvényhez kapcsolódó átmeneti rendelkezések egy részét, a testület ugyanis nem fogadta el, hogy két dokumentum tartalmazzon alkotmányos szabályokat, ebből adódott a parlament „egybeszerkesztési kötelezettsége”. Hangsúlyozta, az Alkotmánybíróság nem tartalmi véleményt mondott, hanem az elfogadás módját kifogásolta. Így az átmeneti rendelkezések nagy többsége bekerül az alaptörvény záró rendelkezései közé.
Az alaptörvényben rögzítené a Fidesz–KDNP a hallgatói szerződés lehetőségét. A parlamentnek pénteken benyújtott alaptörvény-módosítási javaslat alapján a felsőoktatási tanulmányok államilag finanszírozásának törvényi feltétele lehet a későbbi magyarországi munkavállalás.
Azt, hogy a felsőfokú tanulmányok támogatásáért cserébe milyen hosszú ideig kellene Magyarországon dolgozni, törvény állapíthatná meg az alkotmány módosító javaslat indoklása szerint.
Megerősítette ugyanakkor, hogy az előzetes választási regisztrációt – amelyet januárban alaptörvény-ellenesnek minősített az Ab – nem fogja tartalmazni az átmeneti rendelkezésekkel egybeszerkesztett alaptörvény, azt azonban igen, hogy az országgyűlési választáson induló szervezeteknek a közmédiában egyenlő feltételek mellett kell biztosítani a megjelenés lehetőségét, a kereskedelmi médiumokban ugyanakkor korlátozhatók a politikai hirdetések. Az MTI kérdésre megjegyezte, a választási eljárási törvény módosított normaszövegét legkésőbb márciusban szeretnék elfogadni az Országgyűlésben.
A kommunizmus elítéléséről szóló nyilatkozat rövidített formában és az MSZP nevének említése nélkül lesz az alaptörvény része. A többi, ezzel a kérdéssel kapcsolatos korábbi szabályt viszont tartalmazni fogja, így azt is, hogy a kommunista diktatúra hatalombirtokosai személyiségi jogokra – a diktatúra működésének feltárásával összefüggésben – nem hivatkozhatnak. Fontos szabályként említette továbbá, hogy a kommunista diktatúrában keletkezett iratok az állam tulajdonában vannak. Az MSZP nevének elhagyását azzal magyarázta, hogy egy olyan pártnak, amelynek bár ismert és egyértelmű a múltja, de mégis háromszor kapott kormányzati felhatalmazást demokratikus választáson, nem indokolt nevesíteni a felelősségét az alaptörvényben. Ugyanakkor egyértelművé teszik, hogy az MSZMP jogutódai osztoznak a felelősségben.