A két magyar hegymászó halálával végződő vállalkozásról a szervezők hivatalosan csütörtökön kívántak utoljára számot adni, mégpedig pontosan ott, ahol az indulás előtti sajtótájékoztatót megtartották. A Nemzeti Színház első emeletén.
Nem mondhatni, hogy eleinte záporoztak a kérdések, Kollár Lajos expedícióvezető így is kellemetlen helyzetbe került, amikor Erőss Zsolt édesanyja felindultságában komoly vádakkal illette fia utolsó óráit illetően. A zaklatott pillanatokat izgalmasabb percek váltották: kiderült például, hogy a magyarok az alaptáborból indulva napközben pihentek, és éjszaka haladtak, hogy napközben ne kelljen a hőséggel küzdeniük. Ez főként azért volt fontos, mert a műlábbal mászó Erőss nappal mélyebben belesüppedt a hóba, mint társai, és ez különösen lelassította. A rendkívüli fizikummal megáldott, ugyanakkor 5000-es szint feletti tapasztalattal nem rendelkező Kiss Péterről Kollár azt mondta, gyakorlatilag felszaladt az 5500 méteren fekvő alaptáborba. Utána viszont 2-3 napig gyenge volt, nehezen akklimatizálódott. Kollár leszögezte: a terv szerint a fiatalemberrel felmentek a 6100-on lévő 1-es táborba, ahol fejfájása volt. Megállapodtak abban, hogy felmennek a következő szintre, és ha rosszabbodik az állapota, akkor vissza kell mennie az alaptáborba. Továbbmásztak, és innentől Kissnek kutya baja sem volt.
A csütörtöki beszélgetésen Kollár újra végigzongorázta az ezerszer hallott történetet, majd miután minden kérdésre válaszolt, megpróbáltunk olyan információkat kicsalni belőle, melyek eddig kevéssé voltak ismertek az érdeklődők előtt. Arról például nem sokan tudnak, hogy az alaptáborba érkezés napjától (április 11.) hogyan zajlott a csúcstámadás előkészítése. A falhoz rögzített kötélpálya kiépítését a serpák végezték, de a kötelek szállításában Erőssék is aktívan kivették a részüket. A spanyol Carlos Soria állítása, mely szerint a magyarok nem fizettek a serpáknak és nem segítettek a kötelezésben, így nem egészen állja meg a helyét. Az egyes szinteken felhúzott, sátorból álló táborok a kötélpályától eltérően nem közös használatúak voltak a Kancsendzöngán, nemzetenként elkülönültek a hegymászók.