A napokban jelent meg a hír, hogy augusztus 20-án hírműsorral akar kitörni a bulvárkaranténből a Story4. Az Indexen megjelent cikkben megerősítik az iparági pletykákat,és egyben vázolja elképzeléseit a Sanoma Media Budapest kötelékében repülő csatorna vezérigazgató-helyettese, Borsány-Gyenes András. Állítja: egy-egy műsor hat-nyolc témát dolgozna fel alaposan, „riportosan”, részletesen bemutatva a hírek hátterét, megfogalmazása szerint az adás nem is a szó hagyományos értelmében vett híradó lenne, hanem információs magazinműsor.
Ígéri, hogy a megszokott hírműsoroknál sokkal szabadabban értelmeznék a híreket. Célközönségük Borsán-Gyenes szerint nem az értelmiség lenne, hanem „mindenki, aki szeretné tudni, hogy mi történik vele a mindennapjaiban, hogy az egyes hírek hogyan befolyásolják az életét. Ebbe bele kell férjen Angelina Jolie mellműtétje és az MNB újabb kamatcsökkentése is” – nyilatkozta az Indexnek a Hír24 című műsorról. A portál úgy tudja, hogy a formálódó stáb meghatározó alakja lesz például Bárdos András.
Azonban a háttérműsornak is van háttere. Az „információs magazinműsor” tervezett startolása előtt mintegy két hónappal, június 25-én a budai Mezzo étteremben összejöttek egyes magyarországi médiavállalatok és -ügynökségek vezetői, az egymással egyébként rivalizáló társaságokat a reklámadó, pontosabban annak híre hozta össze – tudta meg az MNO. A megbeszélésen az Axel Springert Bayer József, a Mindshare-t Somlói Zsolt, a Mediaedge CIA-t Gulyás János, a TV 2-t Simon Zsolt, az Aegis Csoportot Schiffer Ferenc, az OMG-t Mező László, az RTL-t Dirk Gerkens, a Sanomát Szabó György, a PanMedia–IPG csoportot Bognár Tamás, az Initative Mediát Németh Béla, a Ringiert Mihók Attila képviselte. A társaság információink szerint öt témát tárgyalt meg, ebből három a reklámadóról szóló tárgyalások technikai részét érintette, kettő viszont direkt politikai természetű volt.
Az első a reklámpiacon tevékenykedő ügynökségek vállalása: lehetőleg nem helyeznek el hirdetéseket a jobboldali médiumokban, illetve a közmédiában. A hirdetésekből fenntartott médiában ezek az ügynökségek tulajdonképpen élet-halál urai, gyakorlatilag ők döntik el, hogy a cégek reklámjai hol jelenjenek meg. Ezzel a húzással a piac mindenhatóságát hirdető és óvó vállalatok saját elveikkel is szembe mennek, hiszen nem verseny vagy teljesítmény alapján hoznák meg döntésüket, hanem pártszimpátia alapján.