Újabb ötletroham a BKV-ról

Budapesten tömegközlekedési járatokat kellene jelentősen ritkítani, ha 2016-ban csökkenne a BKV állami támogatása.

2015. 05. 13. 5:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kifejezetten örülünk, ha Varga Mihály kiemelten foglalkozik a BKV adósságának átvállalásával és a működés finanszírozásával, a főváros cserébe szívesen vállalja, hogy dönt a szakmai kérdésekben – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Tarlós István (Fidesz-KDNP). A főpolgármester szerint a nemzetgazdasági miniszternek az Origo.hu-n a napokban a főváros tömegközlekedéséről megjelent ötleteiből több már meg is valósult, ugyanakkor leszögezte: az Országgyűlésnek ma benyújtandó 2016-os költségvetési tervezet általa ismert változata szerint az ideinél (24 milliárd forint) jóval kevesebb állami támogatáshoz jutna a BKV.
– Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy a tulajdonos fővárosnak jelentősen ritkítania kellene a járatokat, és romlana Budapest tömegközlekedése - magyarázta a főpolgármester.

Hangsúlyozta: külön köszöni, hogy a BKV több mint 52 milliárdos adósságát a korábbi kormánydöntésnek megfelelően az idei költségvetés módosításával rendezik, azonban a tömegközlekedés, a BKV, s a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) fejlesztésével és átszervezésével a város kész programmal rendelkezik. – Mindenki emlékszik, tavaly októberi megválasztásom után én kezdeményeztem a mesterségesen felduzzasztott BKK átszervezését – reagált Tarlós István arra a felvetésre, hogy a közlekedésszervező cég ma is ,,vízfejként működik\". Hozzátette: hétfőn utasította a BKK vezetését az újabb létszámleépítésre. A következő időszakban több száz emberrel csökkentik a dolgozók számát, azonban semmit nem változtat azon, hogy a BKV idei működéséhez további 15 milliárd forint hiányzik.

A főpolgármester megerősítette, folyamatosan tárgyal Varga Mihállyal az ügyben, ugyanakkor eddig fel sem vetődött, hogy az állam ,,vagyontárgyat\" kérne, netán a kormány visszavonná azt a döntését, amely szerint a 2014-2020 között uniós forrásokból a kötött pályás közlekedést fejlesztik.

Varga Mihály az Origónak az elektromos buszok beszerzését szorgalmazta és a buszágazat kiszervezését is felvetette, azonban a BKV buszállományának az ötödét már kiszervezték, az üzemeltetés pedig már ma is nyereséges. Úgy tudjuk, a nemzetgazdasági miniszter valójában az Evopro nevű, magyar tervezésű és kivitelezésű elektromos busz mellett lobbizik, csakhogy ebből a járműből csupán midi prototípus létezik, olyan csuklós busz, amely alkalmas lehetne a fővárosi utakra, mutatóban sincs.

Kimaradnak a betegek a kórházvitából? Kibékíthetetlen vita van a Fideszben az új fővárosi kórházról, még a párt budapesti elnökségét is összehívták – írta tegnap a Napi Gazdaság. A lehetséges helyszínek egyike a II. kerületben van, de Láng Zsolt (Fidesz- KDNP) polgármester szerint valójában nem a politikusoknak, hanem az embereknek, a betegeknek kell véleményt nyilvánítaniuk. Wintermantel Zsolt, Újpest kormánypárti polgármestere szerint természetesek az érdekellentétek. Ő a IV. kerületi helyszínt tartja a legjobbnak, de tudja: az elképzelt sok tíz milliárdos beruházásról úgyis a kormány dönt majd. Az új kórház ügyét az év elején a Fidesz parlamenti frakciója vetette fel, később Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter fővárosi konzultációról beszélt, amiről hivatalos értesítést a Városháza a mai napig nem kapott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.