Újabb ötletroham a BKV-ról

Budapesten tömegközlekedési járatokat kellene jelentősen ritkítani, ha 2016-ban csökkenne a BKV állami támogatása.

2015. 05. 13. 5:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kifejezetten örülünk, ha Varga Mihály kiemelten foglalkozik a BKV adósságának átvállalásával és a működés finanszírozásával, a főváros cserébe szívesen vállalja, hogy dönt a szakmai kérdésekben – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Tarlós István (Fidesz-KDNP). A főpolgármester szerint a nemzetgazdasági miniszternek az Origo.hu-n a napokban a főváros tömegközlekedéséről megjelent ötleteiből több már meg is valósult, ugyanakkor leszögezte: az Országgyűlésnek ma benyújtandó 2016-os költségvetési tervezet általa ismert változata szerint az ideinél (24 milliárd forint) jóval kevesebb állami támogatáshoz jutna a BKV.
– Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy a tulajdonos fővárosnak jelentősen ritkítania kellene a járatokat, és romlana Budapest tömegközlekedése - magyarázta a főpolgármester.

Hangsúlyozta: külön köszöni, hogy a BKV több mint 52 milliárdos adósságát a korábbi kormánydöntésnek megfelelően az idei költségvetés módosításával rendezik, azonban a tömegközlekedés, a BKV, s a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) fejlesztésével és átszervezésével a város kész programmal rendelkezik. – Mindenki emlékszik, tavaly októberi megválasztásom után én kezdeményeztem a mesterségesen felduzzasztott BKK átszervezését – reagált Tarlós István arra a felvetésre, hogy a közlekedésszervező cég ma is ,,vízfejként működik\". Hozzátette: hétfőn utasította a BKK vezetését az újabb létszámleépítésre. A következő időszakban több száz emberrel csökkentik a dolgozók számát, azonban semmit nem változtat azon, hogy a BKV idei működéséhez további 15 milliárd forint hiányzik.

A főpolgármester megerősítette, folyamatosan tárgyal Varga Mihállyal az ügyben, ugyanakkor eddig fel sem vetődött, hogy az állam ,,vagyontárgyat\" kérne, netán a kormány visszavonná azt a döntését, amely szerint a 2014-2020 között uniós forrásokból a kötött pályás közlekedést fejlesztik.

Varga Mihály az Origónak az elektromos buszok beszerzését szorgalmazta és a buszágazat kiszervezését is felvetette, azonban a BKV buszállományának az ötödét már kiszervezték, az üzemeltetés pedig már ma is nyereséges. Úgy tudjuk, a nemzetgazdasági miniszter valójában az Evopro nevű, magyar tervezésű és kivitelezésű elektromos busz mellett lobbizik, csakhogy ebből a járműből csupán midi prototípus létezik, olyan csuklós busz, amely alkalmas lehetne a fővárosi utakra, mutatóban sincs.

Kimaradnak a betegek a kórházvitából? Kibékíthetetlen vita van a Fideszben az új fővárosi kórházról, még a párt budapesti elnökségét is összehívták – írta tegnap a Napi Gazdaság. A lehetséges helyszínek egyike a II. kerületben van, de Láng Zsolt (Fidesz- KDNP) polgármester szerint valójában nem a politikusoknak, hanem az embereknek, a betegeknek kell véleményt nyilvánítaniuk. Wintermantel Zsolt, Újpest kormánypárti polgármestere szerint természetesek az érdekellentétek. Ő a IV. kerületi helyszínt tartja a legjobbnak, de tudja: az elképzelt sok tíz milliárdos beruházásról úgyis a kormány dönt majd. Az új kórház ügyét az év elején a Fidesz parlamenti frakciója vetette fel, később Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter fővárosi konzultációról beszélt, amiről hivatalos értesítést a Városháza a mai napig nem kapott.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.