Hetente többször is használja a Mol Bubi almazöld kerékpárjait a bérletes felhasználók többsége, idén tavasz óta pedig az átlagos napi bérlésszám stabilan 3 ezer fölött van – közölte lapunk érdeklődésére a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Adataik szerint április és június között csaknem 4 ezernyien tekerték a bérkerékpárokat. – Mivel egy regisztrációval egyszerre akár négy kerékpárt is lehet bérelni egy időben, sokan megosztják a bérletüket mással is, azaz a regisztráltak számánál vélhetően sokkal több ember használja rendszeresen a szolgáltatást – hangsúlyozta a fővárosi önkormányzat közlekedésszervező cége. A Bubik üzemeltetését a BKK évi csaknem 250 millió forintból végzi. Az úgynevezett közbringarendszer főszponzora a Mol, és évente 122 millió forinttal támogatják a működtetést, a költségeknek csaknem a felét. A bérleti díjak a BKK-hoz folynak be. A 2014. szeptember 8-án indult rendszer bevétele 2015 júniusáig meghaladta a 67 millió forintot. A BKK szerint következtetések levonására alkalmas elemzés legkorábban ősszel, az első év zárultával készülhet, ugyanakkor kedvezményekkel, különféle akciókkal még az ennél is jobb kihasználtságra törekednek.
Emlékezetes, a fővárosi önkormányzat fejlesztését – amely több mint egymilliárd forintba került, de csaknem teljes egészében az Európai Unió támogatta – sok bírálat érte már a kivitelezés időszakában. A tervek szerint a bérkerékpár-hálózatot tavaly márciusban kellett volna átadni. – Eddig még nem sikerült összehangolni a német T-Systems informatikai rendszerét és a magyar Csepel kerékpárok működését – ismerte el csaknem egy évvel ezelőtt Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes. Bejelentette: a kivitelező céggel szemben napi 1,8 millió forint kötbért érvényesítenek, amíg ki nem javítják a szoftverhibákat.
Így a nyáron kezdődött próbaüzemmel együtt öszszesen csaknem száz nap után 180 milliós bevétel folyt be a fővároshoz a szeptemberi hivatalos indulásig. Ezt a főváros tíz kerületében 76 gyűjtőállomásról igénybe vehető 1100 bérbicikli számának növelésére, illetve a rendszer bővítésére fordítják. Így idén június 12-étől 15 újabb gyűjtőállomást helyeztek üzembe Pesten és Budán, szeptember végéig további hét helyszínen, több mint 600 úgynevezett dokkolóállást adnak át, a kétkerekű járművek száma pedig félszázzal lesz több.