Fontos, hogy a nők és férfiak társadalmi szerepéről eltérően gondolkozók egy asztalhoz üljenek, párbeszédre lépjenek – ezzel nyitotta a Friedrich Ebert-alapítvány szerelemről szóló konferenciáját Kováts Eszter, a szervezet projektvezetője, s kiemelte: ezalatt nem azt érti, hogy fel kell adni saját pozíciónkból, esetleg elmagyarázni a másiknak, miért téved és miben árt. Bár a vitát az elmondottak alapján üdvözölték, valódi csörte kevéssé volt az este: a felek inkább csak előadták saját gondolataikat, majd a lehetőség ellenére kérdésük sem volt nagyon a másikhoz, inkább csak a közönségből érkezőkre válaszoltak. A felek világosan kifejtették nézeteiket, de a másikkal nem bonyolódtak éles vitába, olykor szabadkoztak is, mikor a megjelentek többségétől vélhetően ellentétes véleménynek adtak hangot.
Kováts rögtön az elején leszögezte, hogy az alapítványnak is megvan a maga baloldali nézőpontja, „a mi kiindulási pontunk, hogy a szerelem gyakorlata történelmi, társadalmi és osztálykontextusban létezik. Ahogyan a szerelemről beszélünk, az befolyásolja politikai gyakorlatainkat, és nem pusztán egyéni, szubjektív érzésekről és gyakorlatokról van szó, és nem is örök igazságokról. A fogyasztás kultuszára alapozó gazdasági rend a szerelemhez kapcsolódó vágyainkat és elképzeléseinket is használja és manipulálja a rendszer fenntartására.” Hozzátette, lehet, hogy ezekkel a kiindulási pontokkal többen nem értenek egyet a teremben sem. A felszólalók utóbbival jellemzően mégsem vitáztak: a neoliberalizmus, a kapitalizmus és a fogyasztás ugyanúgy negatív kontextusban merült fel baloldali és konzervatív megszólalónál.
A második előadást a Közép-európai Egyetem (CEU) gendertanszékének professzora, Pető Andrea tartotta, a szerelemről szintén a felszabadítás fontosságának szemszögéből beszélve. Korábban Kováts is kiemelte már: „a szerelemről beszélni nemcsak azért hordoz emancipatorikus potenciált, mert a szerelemben potenciálisan benne van egyenrangú emberek kölcsönös tiszteleten és intimitáson alapuló kapcsolatának lehetősége, de azért is, mert ez olyan valami, amely mélyebbre megy, mint az érdekek, mint a pártpolitika és minden egyéb csatamező.”