A Magyar Államkincstár (MÁK) honlapján azt írják: a megvalósítás egyik kiemelt célja, hogy az államháztartás legjelentősebb kiadási tételeként megjelenő személyi juttatásokról és közterhekről, illetve a létszámról megbízható információk álljanak rendelkezésre a tervezéshez, gazdálkodáshoz és beszámoláshoz.
A rendszer év közbeni bevezetése – és ennek kommunikálása – a 2015-ös évben folyamatosan megtörtént. Az KIRA indulásának tervezett időpontja 2015. január elseje volt, ám ez módosult a jogszabályban is előírt 2015. szeptember, illetve 2015. november 1-jei időpontokra – közölte az MNO-val a Magyar Államkincstár.
„A rendszerhez szükséges informatikai eszközök közbeszerzése hónapokat csúszott, ezért az érdemi terhelési tesztekre csak néhány héttel a tervezett bevezetés előtt kerülhetett sor. A 2014 decemberében futtatott terheléses tesztek olyan új rendszerproblémákra hívták fel a figyelmet, amelyek korábban nem voltak tapasztalhatóak, és megnyugtató orvoslásuk 2015. január 1-jéig nem volt biztosítható” – tudatták.
A rendszer állapotának felmérését követően a hátralévő feladatokra és kockázatokra vonatkozóan új ütemterv készült a biztonságos bevezetésre vonatkozóan, ennek részeként lépcsőzetes bevezetést javasolt a kincstár. Első körben, szeptember 1-jétől a rendszer egy megye és néhány kiválasztott központi szerv részvételével indult élesben, és hozzájuk csatlakozott 2015. november 1-jével a jelenlegi teljes központosított számfejtési kör – közölték. A szakaszos bevezetés következtében a rendszer indulásával járó kockázat kezelhető, a szűkebb felhasználói kör által jelzett hibák egyszerűbben kiküszöbölhetőek a teljes funkcionalitással bíró, letesztelt program esetén a biztonságos bevezetéshez – tették hozzá.
Az új illetmény-számfejtési rendszer bevezetésével kapcsolatban azonban egyik olvasónk azt írta: 2014 novemberében szinte azonos hibákkal folyt a tesztüzemelés, mint amelyeket az idei éles üzemelés során feltártak. Az alkalmazottak körében kiosztott migrációs hibalisták több mint 50 százalékos eltérést mutatnak, míg eredményes esetben a régi, KIR 3 szoftverben és a KIRA rendszerben az adatoknak egyezniük kellene. Szavai szerint a típushibák leginkább az eltérő munkarendben dolgozó munkavállalók pótlékaiban és kiegészítéseiben mutatkoztak meg.