Kiújult a biciklisvita

Tarlós valós problémát nagyított fel, a civilek tárgyalnának.

2015. 12. 14. 15:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem akarunk háborúzni Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármesterrel, de mindenképpen el szeretnénk érni, hogy Budapesten ezután se szabjanak gátat a kerékpározás fejlődésének – jelentette ki lapunknak Halász Áron. A Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese arra reagált, hogy Budapest vezetője még pénteken bejelentette: fontolgatják, hogy megszűnjön az eddigi kerékpáros-közlekedés előnyben részesítése a közúti forgalom más résztvevőivel szemben. A város közlekedésfejlesztését évtizedekre előre felvázoló, korábban jelentős kormánypárti többséggel elfogadott Balázs Mór-tervet is e szellemben módosítanák, sőt, a tömegközlekedést sem helyeznék „szélsőségesen” az autóforgalom elé. Minderre a városvezetés által felkért szakmai testületek tettek javaslatot, ám ezek a tanulmányok egyelőre nem nyilvánosak.

– Nem felel meg a közösségi közlekedés előnyben részesítése elvének többek között, hogy a buszsávokban egy idő óta megengedett a kerékpározás – jelentette ki Tarlós István. Kifejtette: „Ha a kerékpárosok többsége a továbbiakban sem tartja be a jobbkéz-szabályt és nem áll meg a piros lámpánál, a főváros kezdeményezheti, hogy számukra is kötelező legyen KRESZ-vizsgát tenni.” Erre közölte a Magyar Kerékpárosklub, hogy a főpolgármester eredeti programjával szembemenő ötlet „egyenesen a Demszky-korszakba repítené viszsza a páratlan kerékpáros fejlődéséről híres fővárost”.
Tarlós István viszont arra kérte a civileket, ne riogassák ok nélkül a közvéleményt. – Az esetleges döntéseket széles körű egyeztetések előzik majd meg, a főváros arányos megoldást akar – mondta Budapest vezetője.

– Már meg is kerestük a városházát, hogy egyeztethessünk – mondta Halász Áron. Emlékeztetett: a Budapesti Közlekedési Központ kimutatása szerint a fővárosi közlekedésben az elmúlt húsz év alatt tizenegyszeresére nőtt a biciklisek száma. – Jó, ha kisebb utcákban felfestések figyelmeztetik a közlekedőket a két kerékkel járó társaikra. A belső kerületek szélesebb útjain az az ideális, ha mindkét oldalon van jól elkülönített kerékpársáv, míg a külsőkben bevált a kerékpárút – mondta Halász Áron. Hozzátette, rendszer- és hálózatszerű fejlesztésre van szükség, és maga sem ért egyet azzal, hogy a kerékpárosok a járdán közlekedjenek, és a buszsávos közlekedés sem a legjobb megoldás.

A civilek szerint is bajok vannak a közlekedési kultúrával, aminek oktatására és népszerűsítésére kész programjuk van.




Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.