Kiújult a biciklisvita

Tarlós valós problémát nagyított fel, a civilek tárgyalnának.

2015. 12. 14. 15:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem akarunk háborúzni Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármesterrel, de mindenképpen el szeretnénk érni, hogy Budapesten ezután se szabjanak gátat a kerékpározás fejlődésének – jelentette ki lapunknak Halász Áron. A Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese arra reagált, hogy Budapest vezetője még pénteken bejelentette: fontolgatják, hogy megszűnjön az eddigi kerékpáros-közlekedés előnyben részesítése a közúti forgalom más résztvevőivel szemben. A város közlekedésfejlesztését évtizedekre előre felvázoló, korábban jelentős kormánypárti többséggel elfogadott Balázs Mór-tervet is e szellemben módosítanák, sőt, a tömegközlekedést sem helyeznék „szélsőségesen” az autóforgalom elé. Minderre a városvezetés által felkért szakmai testületek tettek javaslatot, ám ezek a tanulmányok egyelőre nem nyilvánosak.

– Nem felel meg a közösségi közlekedés előnyben részesítése elvének többek között, hogy a buszsávokban egy idő óta megengedett a kerékpározás – jelentette ki Tarlós István. Kifejtette: „Ha a kerékpárosok többsége a továbbiakban sem tartja be a jobbkéz-szabályt és nem áll meg a piros lámpánál, a főváros kezdeményezheti, hogy számukra is kötelező legyen KRESZ-vizsgát tenni.” Erre közölte a Magyar Kerékpárosklub, hogy a főpolgármester eredeti programjával szembemenő ötlet „egyenesen a Demszky-korszakba repítené viszsza a páratlan kerékpáros fejlődéséről híres fővárost”.
Tarlós István viszont arra kérte a civileket, ne riogassák ok nélkül a közvéleményt. – Az esetleges döntéseket széles körű egyeztetések előzik majd meg, a főváros arányos megoldást akar – mondta Budapest vezetője.

– Már meg is kerestük a városházát, hogy egyeztethessünk – mondta Halász Áron. Emlékeztetett: a Budapesti Közlekedési Központ kimutatása szerint a fővárosi közlekedésben az elmúlt húsz év alatt tizenegyszeresére nőtt a biciklisek száma. – Jó, ha kisebb utcákban felfestések figyelmeztetik a közlekedőket a két kerékkel járó társaikra. A belső kerületek szélesebb útjain az az ideális, ha mindkét oldalon van jól elkülönített kerékpársáv, míg a külsőkben bevált a kerékpárút – mondta Halász Áron. Hozzátette, rendszer- és hálózatszerű fejlesztésre van szükség, és maga sem ért egyet azzal, hogy a kerékpárosok a járdán közlekedjenek, és a buszsávos közlekedés sem a legjobb megoldás.

A civilek szerint is bajok vannak a közlekedési kultúrával, aminek oktatására és népszerűsítésére kész programjuk van.




A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.