A politikus keddi sajtótájékoztatóján bírálta a kormány pénteken megjelent rendeletét, emlékeztetve: pénz hiányában számos szükséges fejlesztés nem valósul meg, például a metrókocsik légkondicionálása vagy az összes állomás akadálymentessé tétele.
A 3-as metró felújításakor a pótláshoz szükséges szolgáltatásvásárlás ugyanakkor szerinte nemcsak drágább a buszbeszerzésénél, annak más káros következményei is lesznek – jelentette ki: BKV-s munkahelyek kerülhetnek veszélybe, és gyengül a munkavállalói érdekképviselet ereje is.
Az ellenzéki fővárosi képviselő utalt a nemzeti buszstratégiára is, amely vagy magyar gyártású, vagy itt összeszerelt járműveket preferál. Rámutatott: jelenleg egyikhez sincs meg a kapacitás, így a 3-as metró felújításához kapcsolódóan, de tíz évre kiírt szolgáltatásvásárlásra állítása szerint csak Mercedes járművek jöhetnek szóba.
A főpolgármester a Magyar Nemzetnek magyarázta a kormánydöntést, amit szerinte sokan félreértelmeznek.