Online pénztárgépet akarnak a magánszolgáltatók

A betegek érdekében összefogtak a magánegészségügy szereplői. Hamarosan a kormányhoz fordulnak.

Kuslits Szonja
2017. 04. 25. 13:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magánegészségügyi szektor kifehérítése és az átláthatóság miatt is online pénztárgépek bevezetését szorgalmazza a frissen alakult Primus Magán Egészségügyi Szolgáltatók Egyesülete, amely a betegbiztonság érdekében védjegyet is létrehoz – hangzott el a témában tartott mai sajtótájékoztatón.

Leitner György, az egyesület ügyvezetője az eseményen elmondta: jelenleg a hazai magánegészségügyi szektor 12 meghatározó szereplője tagja az egyesületnek, és hamarosan a kormányhoz fordulnak azért, hogy minden magánegészségügyi szereplő számára kötelező legyen az online pénztárgépek használata. Erre szerinte azért van szükség, hogy megszűnjenek azok a rendelők, amelyek nem az előírásokkal összhangban működnek. Emellett szeretnének párbeszédet a döntéshozókkal, és együttműködést szorgalmaznak a köz- és magánfinanszírozott ellátás között.

A védjeggyel kapcsolatban kifejtette: ennek célja, hogy a betegek könnyebben tájékozódhassanak a szolgáltatók etikus működéséről és a betegbiztonsági követelmények megvalósulásáról. A részletesen kidolgozott kritériumok azonban csupán őszre várhatóak. Annyi biztos, hogy a védjegyet minden évben meg kell majd újítani, és közben is szigorú ellenőrzésekre számíthatnak a cégek.

Megtudtuk azt is: az egyesületnek az évi minimum 1 milliárd forintos árbevételt meghaladó magánszolgáltató lehet tagja, és amennyiben nem felel meg a védjegy követelményeinek, úgy kizárják. Leitner György szerint sokan azért döntenek úgy, hogy a magánellátási formát választják, mert így nincs várólista, és jóval több idő jut az orvosi konzultációra is.

Az eseményen Kun Eszter, a Szinapszis Kft. kutatási igazgatója elmondta: a fővárosban a mutatók szerint 2016-ra a lakosság 60 százaléka már igénybe vett valamilyen magánegészségügyi szolgáltatást. Ez a szám 2014-ben még 49 százalék volt.

Egy 2015-ös kutatást felidézve Kun Eszter beszélt arról is: a betegeknek pedig mindössze 42 százaléka elégedett a betegtájékoztatásra szánt idővel az állami egészségügyben, és a többség szerint megfelelő információk nélkül kell távozniuk a rendelőből.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.