A főváros jóváhagyta a BKV üzleti tervét, mely azzal számol, hogy a Princess pékséglánc grúz–izraeli tulajdonosaié (Habony Árpád közeli barátaié) lesz a Puskás Ferenc Stadion metróállomás feletti irodaház. Az ingatlan-nyilvántartásba máris bejegyezték a vételi jogukat – írja a Válasz.hu.
2016 májusában a portál már beszámolt arról, hogy a BKV vezetése azt a javaslatot tette a Fővárosi Közgyűlésnek, hogy támogassa a Puskás Ferenc Stadion metróállomás és a fölötte lévő Stadionok-irodaház teljes magánosítását egy ciprusi „fedőcégekkel” dolgozó grúz–izraeli érdekcsoportnak. A Habony Árpád miniszterelnöki főtanácsadóval közös bulifotókon szereplő Michael Gagel cége, a Welt-Stadt Immobilien (WSI) Kft. plázával kombinált új irodaházat tervez a forgalmas csomópontra.
2017. április 5-én elfogadták a közlekedési vállalat idei üzleti tervét, amelynek mellékletében már ott van a Stadionok-irodaház eladása. Most pedig az ingatlan tulajdoni lapjára is bejegyezték a WSI vételi jogát.
A Heti Válasz internetes portálja szerint a BKV most bő egymilliárd forintért adja el telket.
Már-már a Demszky-korszakot idéző botrányos jelenetekkel kezdődött, és hasonlóképp zárult szerdán a Fővárosi Közgyűlés nyári szünet előtti utolsónak tervezett ülése, amelynek végül Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester vetett véget és napolta el egy héttel a tanácskozást. Természetesen eleinte leginkább az ellenzék háborgott a helyszínen kiosztott, az eredeti előterjesztések terjedelmét kétszeresen is meghaladó javaslatok miatt, amit szóban Budapest vezetője is rosszallott, ám maga is megszavazta a csaknem száz napirendi pontot tartalmazó csomagot. A kormánypártok – legalábbis átmenetileg – visszakoztak a Bálna épületének eladása ügyében, és nem foglalkoztak a szmogriadó-rendelet szigorításával sem. Később Kocsis Máté fideszes tanácsnok javaslatára másfél tucatnál is több napirendi pontot elnapoltak.
A többi közül kiemelkedett viszont a római-parti mobilgát beruházásáról, hivatalos nevén a csillaghegyi öblözet árvízvédelméről szóló úgynevezett prezentáció. A látványtervek vetítésén megjelentek a gátépítést ellenző és támogató civilek egyaránt, az ellenzéki Jobbik, az MSZP, az LMP és a Párbeszéd más-más okból, de ezt az előterjesztést is levetette volna a napirendről. Választ nem kaptak, de több fideszes polgármester jelezte: ők viszont szívesen vennék, ha náluk is épülne a Duna-parton mobilgát. Tarlós István megjegyezte: hét évig vitázhatott bárki, most már nem, mert „nincs idő várni”.
A tervezők szerint a védmű változatos lesz, a leghosszabb szakaszokon fél méter magas betonfalat, de van, ahol egymétereset építenek. A fantáziaképeken sétányokat, játszótereket, sportterületeket mutattak, és bejelentették: 600-900 fa helyett végül 480-at kell kivágni. Végül a Fővárosi Közgyűlés – három fideszes tag, Bús Balázs, Láng Zsolt és Kovács Péter hiányzása miatt – elolvadt kormánypárti többsége a független Geiger Ferenc szavazatával elfogadta, hogy kezdődjön meg a 12 milliárd forintosnál drágább beruházás engedélyeztetési eljárása.
A Blaha Lujza tér több mint 1,84 milliárdba kerülő, 2019-ig megvalósítandó rekonstrukciójával kapcsolatos tervezés megindítását viszont jelentős többséggel hagyták jóvá. A fővárosi képviselők tárgyaltak még a villamos- és trolibuszbeszerzések önerejének biztosításáról, az 1-es villamos meghosszabbításáról, ám a legnagyobb futóversenyeket korlátozó előterjesztés már „nem ment át”, mert a fideszes Pokorni Zoltán nem nyomott gombot.
Tarlós István ezután rekesztette be és hívta össze a közgyűlés ülését jövő szerdára.