Habony barátai privatizálhatják a Stadionok metrómegálló feletti irodaházat

Sajtóértesülések szerint a BKV most bő egymilliárd forintért adja el a telket.

2017. 06. 14. 19:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főváros jóváhagyta a BKV üzleti tervét, mely azzal számol, hogy a Princess pékséglánc grúz–izraeli tulajdonosaié (Habony Árpád közeli barátaié) lesz a Puskás Ferenc Stadion metróállomás feletti irodaház. Az ingatlan-nyilvántartásba máris bejegyezték a vételi jogukat – írja a Válasz.hu.

2016 májusában a portál már beszámolt arról, hogy a BKV vezetése azt a javaslatot tette a Fővárosi Közgyűlésnek, hogy támogassa a Puskás Ferenc Stadion metróállomás és a fölötte lévő Stadionok-irodaház teljes magánosítását egy ciprusi „fedőcégekkel” dolgozó grúz–izraeli érdekcsoportnak. A Habony Árpád miniszterelnöki főtanácsadóval közös bulifotókon szereplő Michael Gagel cége, a Welt-Stadt Immobilien (WSI) Kft. plázával kombinált új irodaházat tervez a forgalmas csomópontra.

2017. április 5-én elfogadták a közlekedési vállalat idei üzleti tervét, amelynek mellékletében már ott van a Stadionok-irodaház eladása. Most pedig az ingatlan tulajdoni lapjára is bejegyezték a WSI vételi jogát.

A Heti Válasz internetes portálja szerint a BKV most bő egymilliárd forintért adja el telket.

Már-már a Demszky-korszakot idéző botrányos jelenetekkel kezdődött, és hasonlóképp zárult szerdán a Fővárosi Közgyűlés nyári szünet előtti utolsónak tervezett ülése, amelynek végül Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester vetett véget és napolta el egy héttel a tanácskozást. Természetesen eleinte leginkább az ellenzék háborgott a helyszínen kiosztott, az eredeti előterjesztések terjedelmét kétszeresen is meghaladó javaslatok miatt, amit szóban Budapest vezetője is rosszallott, ám maga is megszavazta a csaknem száz napirendi pontot tartalmazó csomagot. A kormánypártok – legalábbis átmenetileg – visszakoztak a Bálna épületének eladása ügyében, és nem foglalkoztak a szmogriadó-rendelet szigorításával sem. Később Kocsis Máté fideszes tanácsnok javaslatára másfél tucatnál is több napirendi pontot elnapoltak.

A többi közül kiemelkedett viszont a római-parti mobilgát beruházásáról, hivatalos nevén a csillaghegyi öblözet árvízvédelméről szóló úgynevezett prezentáció. A látványtervek vetítésén megjelentek a gátépítést ellenző és támogató civilek egyaránt, az ellenzéki Jobbik, az MSZP, az LMP és a Párbeszéd más-más okból, de ezt az előterjesztést is levetette volna a napirendről. Választ nem kaptak, de több fideszes polgármester jelezte: ők viszont szívesen vennék, ha náluk is épülne a Duna-parton mobilgát. Tarlós István megjegyezte: hét évig vitázhatott bárki, most már nem, mert „nincs idő várni”.

A tervezők szerint a védmű változatos lesz, a leghosszabb szakaszokon fél méter magas betonfalat, de van, ahol egymétereset építenek. A fantáziaképeken sétányokat, játszótereket, sportterületeket mutattak, és bejelentették: 600-900 fa helyett végül 480-at kell kivágni. Végül a Fővárosi Közgyűlés – három fideszes tag, Bús Balázs, Láng Zsolt és Kovács Péter hiányzása miatt – elolvadt kormánypárti többsége a független Geiger Ferenc szavazatával elfogadta, hogy kezdődjön meg a 12 milliárd forintosnál drágább beruházás engedélyeztetési eljárása.

A Blaha Lujza tér több mint 1,84 milliárdba kerülő, 2019-ig megvalósítandó rekonstrukciójával kapcsolatos tervezés megindítását viszont jelentős többséggel hagyták jóvá. A fővárosi képviselők tárgyaltak még a villamos- és trolibuszbeszerzések önerejének biztosításáról, az 1-es villamos meghosszabbításáról, ám a legnagyobb futóversenyeket korlátozó előterjesztés már „nem ment át”, mert a fideszes Pokorni Zoltán nem nyomott gombot.

Tarlós István ezután rekesztette be és hívta össze a közgyűlés ülését jövő szerdára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.