„A T-Systems és a BKK szombaton kiadott nyilatkozatai csak megerősítettek minket az elhatározásunkban, hogy megmutassuk: nem kérünk a jogi intézkedésnek álcázott megtorló akciókból. Ezért a botrány kirobbanásakor bejelentett demonstrációt július 24-én, hétfőn 19.00 órakor a Rumbach Sebestyén utcában felállított guruló színpadnál megtartjuk” – írta közleményében az esemény szervezője, az Occupy Oktogon Bázis.
Az ügy előzménye, hogy rendőrök vitték el azt a fiatalt, aki 50 forintért tudott jegyet venni a BKK alkalmazásával, a fiatal azonnal jelezte ezt a vállalat felé, ezzel hívva fel a figyelmet a hibára. Ám a BKK a jelzést azzal hálálta meg, hogy feljelentette a fiatalt.
Nem sokkal később azonban a BKK Zrt. vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán közleményben kért bocsánatot: „Őszintén sajnálom, hogy a BKK online értékesítési rendszerének bevezetése problémákkal terhelt, higgyék el, engem és kollégáimat is az a cél vezérelt, hogy a közösségi közlekedést használók könnyen elérhető, gyors és ügyfélbarát megoldást vehessenek igénybe”.
Szombaton a T-Systems Magyarország vezérigazgatója, Kaszás Zoltán is bocsánatot kért: „Személy szerint engem is megérint a fiatalember esete, de szeretném kiemelni, hogy számunkra az adott körülmények között nem volt más lehetőség, minthogy feljelentést tegyünk ismeretlen tettes ellen (a fiatalember nem felénk jelzett)”. Hozzátette, amennyiben bebizonyosodik a fiú etikus magatartása, szeretné felajánlani a jövőbeni együttműködés lehetőségét számára.
Ugyanakkor az előállított etikus hekker is megszólalt. Szombaton az RTL Klub Híradójának nyilatkozott, szigorúan név nélkül és eltorzított hanggal. Elmondta, megviselte a kihallgatás. Amikor a BKK-t értesítette a hibáról, már levelében egyértelművé tette, hogy az 50 forintért vásárolt bérletet nem kívánja használni, és segítő szándékkal jár el.
A BKK online jegyértékesítési rendszere körüli sorozatos hibák miatt Tarlós István átfogó vizsgálatot kért Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettestől, aki ezt el is rendelte.