„Brüsszel árulása!” felirattal posztolt Facebook-oldalára a Fidelitas egy kampányfotónak is beillő képet. Ezen két katona látható a határkerítés mellett. „Az igazi csata csak most kezdődik!” – hirdeti a fotón harciasan a kormánypárt ifjúsági szervezete. A fotót az MTI adta ki eredetileg, ezt használta fel a Fidesz ifjúsági szervezete. A felvételen a határ mentén szolgálatot teljesítő hús-vér magyar katonák láthatók, akik így képmásukkal politikai eszközzé váltak.
Mindez akár a kormány bevándorlásellenes kampányának újabb állomása is lehet – ezúttal nem a CÖF-nek, hanem egy másik szatellitszervezetnek szervezve ki a hergelést. Ha áttekintjük az ellenségképpel operáló, félelemkeltésre építő – milliárdokba kerülő – migrációellenes kampányt, egyértelműen kirajzolódik egy egyre célzottabbá, lényegre törőbbé és agresszívabbá váló folyamat. Aligha kétséges: a harcias hangvételű kampányhajrában a migráció ügye továbbra is fő téma marad.
Elsőként csak különféle, a kormányzati álláspontot sugalló szövegekkel ellátott plakátok lepték el az országot. Kezdődött mindez a nemzeti konzultáció részeként kihelyezett – „Ha Magyarországra jössz ” – bevándorlásellenes plakátokkal, amikor is magyar emberek magyar nyelven olvashatták a kiírások szó szerinti értelmezésében inkább a bevándorlóknak szóló üzeneteket.
Majd a kvótanépszavazáshoz közelítve elkezdődött az úgynevezett tájékoztató kampány – nyilván mindenki emlékszik az óriási, eleinte kék színű, a közterületeken kikerülhetetlen plakátokra, melyeken egyre egyértelműbben sulykolta a migrációs helyzetről formált üzenetét a kormány.
Ez több szakaszra bontható.
Nagyjából 2016. július közepéig futott az „Üzenjünk Brüsszelnek, hogy ők is megértsék!” szlogen:
Később – már sokkal erőszakosabban sugallva, mit is kell tenni október 2-án – felbukkantak a „Tudta?” jelmondattal ellátott plakátok:
Aztán arra kértek mindenkit: „Ne kockáztassuk Magyarország jövőjét!”, vagy „Ne kockáztassunk”. „Szavazzunk nemmel” – írták, itt már igazán nem bízva semmit a véletlenre. (Egyébként – mint megírtuk – jogsértő módon még azzal sem foglalkoztak, hogy a hirdetés megrendelőjét jól olvashatóan feltüntessék.)