Folyamatosan hívhatják a bántalmazottak a kríziskezelő szolgálatot

A koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzetben is fogadja az áldozatok hívását az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat – közölte a szervezet.

Forrás: MTI2020. 04. 01. 10:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azt írták, a most kialakult veszélyhelyzetben különösen fontos tudnia mindenkinek, aki fizikai vagy lelki bántalmazást szenved el, hogy van segítség: az ellátórendszer szakképzett munkatársaival továbbra is az áldozatok rendelkezésre áll, az éjjel-nappal hívható telefonszolgálat a nap 24 órájában fogadja a hívásokat. A szolgálatot a 80-20-55-20-as telefonszámon lehet elérni.

Emlékeztettek: 15 évvel ezelőtt, 2005. április 1-jén kezdte meg működését a kapcsolati erőszak és az emberkereskedelem áldozatainak segítését szolgáló kríziskezelő hálózat részeként az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat, valamint 7 krízisközpont.

A Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. által működtetett, a bántalmazás áldozatait segítő információs telefonszolgálat munkatársai 2005 óta csaknem 220 ezer hívást fogadtak. Az elmúlt 15 év alatt a 30 menekítést szolgáló férőhelyből 316 lett, a krízisközpontok száma 20-ra nőtt és 8 titkos menedékházzal is bővült az ellátórendszer. Az elmúlt időszakban az emberkereskedelem áldozatainak fenntartott átmeneti szálláshelyek száma 12-ről 24-re nőtt. Az elmúlt 15 évben több mint 16 ezer embert menekítettek védett szállásokra.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.