Egyelőre nincs látványos változás e-roller-fronton Budapesten. Továbbra is szanaszét dobálják a használók a járművet ott, ahol éppen az megállt vagy ahol gondolják.
Főleg a belvárosban, de újabban már a peremkerületekben is mindennapos látvány, hogy a járdán, az út mentén eldobált járműveket kerülgetik a gyalogosok.
A Közlekedésbiztonság című szakportál írja: szintlépést jelent az elektromos kétkerekűek nem rendeltetésszerű használatában, hogy már a Dunából is halásztak ki oda bedobott e-rollert, a szolgáltató azonban nem árulta el, hány gép tűnt el, és a GPS-jelük alapján hány pihenhet közülük a folyóban. A Spiegel tavaly nyári beszámolója szerint csak Kölnnél ötszáz e-rollert azonosítottak a Rajnában. A járművek kiemelése elengedhetetlen, hiszen az akkumulátor szennyezi a folyót, csakúgy mint nálunk a Dunába dobott, ismeretlen számú e-roller.
A főváros június elsejétől naponta és eszközönként ötezer forintos bírsággal sújtja a szolgáltatókat a szétdobált e-rollerekért.
A Közlekedésbiztonság szakújságírója úgy tudja, már szabtak is ki bírságokat emiatt. A BKK ugyanakkor arról tájékoztatta a szakportált, hogy a hozzájuk érkezett visszajelzések azt sejtetik, a rendelkezés kezdi kifejteni a hatását. „A nyugati példákhoz hasonlóan Budapesten is javul az e-rollerek leparkolási gyakorlata” – írják az illetékesek, akik azt tapasztalják, hogy a szolgáltatók igyekeznek megfelelni a szabályoknak. Csak a kijelölt Mobi-pontokra helyeznek ki rollereket, és bevezették az applikációikban a kötelező parkolópontokat ott, ahol ilyen szabályozás érvényben van.
Ehhez jön még, hogy általában nem is engedik lezárni a bérlést addig, amíg a kölcsönvevő be nem állt a kijelölt Mobi-pontra. Azt ugyanis meglehetősen pontosan látják a GPS-adatok alapján, hogy az egyes gépeik éppen hol vannak.
Más kérdés, hogy az e-rollerek helymeghatározója korántsem olyan pontos, mint amilyennek lennie kellene ahhoz, hogy egyértelmű legyen: a Mobi-ponton áll-e a járgány vagy kissé távolabb, így e pontok körül a jövőben is lehetnek szétdobált e-rollerek.