A kiberbűnözők körében egyre népszerűbbek a mobilos adathalász csalások – közölte a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH). Sürgető hangnemmel, esetleg egy-egy csábító ajánlattal, csomag érkezéséről szóló sms-sel könnyen megtéveszthető a felhasználók egy része.
A támadók egy olyan üzenetet küldenek a készülékre, amely valamilyen cselekvésre akarja rávenni a leendő áldozatot.
Ilyen esetekben a megszemélyesítést használják módszerként, tehát valamilyen ismert szolgáltató, szervezet – ebben az esetben csomagküldő szolgálat – nevében küldik az üzenetet.
A csalók a megtévesztő üzenetekben egy csomaggal kapcsolatos eseményre hívják fel a figyelmet, amihez egy linket is párosítanak. A link egy olyan oldalra mutat, amely – a legtöbb esetben – egy csomagküldő szolgálatnak adja ki magát, és kéri a „saját” applikáció letöltését, és/vagy érzékeny személyes adatok (név, e-mail-cím, felhasználónév, jelszó, bankkártyaadatok) megadását.
Az sms szövege lehet például a következő:
- „Megérkezett a csomagja, kövesse nyomon itt [URL]”
- „Jelentkezzen be, hogy megerősítse a kézbesítést [URL]”
- „A csomag kézbesítése meghiúsult. Csomagja vissza lesz küldve, ha nem erősíti meg [URL]”