2022 decemberében – a beruházások közül elsőként – a szekszárdi bázist adták át, ami beváltotta a hozzáfűzött reményeket. A pécsi bázis Szekszárdra költözésével ugyanis az elérési kör nagyobb része az országhatáron belülre került, a tizenöt percen belül elérhető lakosság száma mintegy harmincezer fővel nőtt. A volt miskolci repülőtér területére épült új mentőhelikopter-bázist augusztus elsején adták át, hamarosan pedig a marcali létesítmény is megnyitja kapuit, ahová a sármelléki csapat települ át – ismertette Gebei Róbert. A marcali bázis műszaki átadása már megtörtént, jelenleg már csak a hatósági engedélyeztetés zajlik – tette hozzá. Tájékoztatása szerint a debreceni bázis kivitelezése még nem kezdődött meg, az viszont már biztos, hogy az új helyszín a debreceni repülőtér területén kívül fog megépülni. Jelenleg a terület megvásárlása, kisajátítása van folyamatban, de bíznak benne, hogy egy éven belül ezt a bázist is sikerül átadni.
A szakember kiemelte: a légimentőbázisok megépítésének számos műszaki és technikai előnye van, valamint a mentőcsapat számára is kényelmesebb, komfortosabb munkakörülményeket biztosít.
Az új bázisokon minden személyzeti tagnak saját szobája és fürdőszobája van, így a riasztások közötti időben is méltó körülmények között tudnak pihenni. A személyzeti tartózkodót gyakorlatilag egy ajtó választja el a fűtött hangártól, így a riasztást követően a felszállás is maximum három percen belül megtörténik, akár télen is. Ehhez képest a korábbi miskolci bázison például a helikopter nagyjából egy száz méterre lévő fűtetlen hangárban állt, ami a mihamarabbi bevetés folyamatát is lassította
– magyarázta Gebei Róbert.
A Magyar Légimentő Nonprofit Kft. orvos igazgatója kitért a repülőgépflotta fejlesztésére is, amelynek eredményeként a korábban bérelt, osztrák tulajdonú mentőhelikopterek helyett kilenc magyar tulajdonú EC 135 P2+ típusú légi jármű állt szolgálatba. Jelezte azt is, hogy bár a régi és az új gépek típusa megegyezik, a 2020 óta használt járműveknek korszerűbb képességeik vannak. Az új helikopterek már robotpilótával, időjárásradarral és éjjellátó képességgel felszereltek, tehát éjszakai repülésre is jobban bevethetők. Ezenfelül lélegeztető-, újraélesztő, illetve ultrahang-berendezésekkel is rendelkeznek – részletezte a szakember. Mint mondta, egy-egy mentőhelikopteren három fő – a pilóta, az orvos és az őt segítő paramedikus – teljesít szolgálatot. A hét bázison összesen 43 orvos, 33 paramedikus és 21 főállású pilóta dolgozik, tehát minden szolgálatot ki tudnak állítani.