Hiába a csőd, milliárdok jutnak újabb biciklisztrádákra Karácsony Budapestjén

A projektet a főváros közösségi költségvetési keretéből finanszírozták.

Munkatársunktól
Forrás: Tűzfalcsoport2023. 08. 18. 10:26
KARÁCSONY Gergely; Szigetvári Viktor; Fekete-Győr András; GYURCSÁNY Ferenc; SZÉL Bernadett
Budapest, 2018. április 4. Fekete-Győr András, a Momentum elnöke, Szél Bernadett, az LMP társelnöke, miniszterelnök-jelölt, Szigetvári Viktor, az Együtt miniszterelnök-jelöltje, Karácsony Gergely, az MSZP-Párbeszéd miniszterelnök-jelöltje és Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció elnöke (b-j) a Válasszunk! 2018 (V18) fórumán a budapesti Benczúr szállodában 2018. április 4-én. MTI Fotó: Balogh Zoltán Fotó: Balogh Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha több mint 200 milliárd forintot örökölt a Tarlós István vezette fővárostól, Karácsony Gergely a csődre panaszkodik, amiért ezt az összeget sikerült 90 milliárd mínuszba átfordítania. Mindeközben tanácsadókra, illetve a fizetésemelésekre, prémiumokra azért jutott mind a fővárosi önkormányzatban, mind az önkormányzati cégekben. Ez valamennyi önkormányzati cégben tendenciaként volt megfigyelhető – írja elemzésében a Tűzfalcsoport.

 

Amire azért van pénz

Kerékpárutakra biztosan. Karácsony Gergely most épp azzal okozott közfelháborodást, hogy az Üllői úton és a Váci úton, a korábbi buszsávokban zöld karókkal (szaknevén: pollerrel) szegélyezett kerékpárutat hozott létre,

kizárva onnan teljesen az autós forgalom lehetőségét is.

A felháborodás oka, hogy teljesen kihasználatlan bicikliutak miatt van megint dugó Budapest belvárosában. A Vezess.huszámítása szerint 1000 autóra mindössze 8 biciklis jut a Váci úton, 12 az Üllői úton. Ráadásul az Országos Mentőszolgálat arról számolt be korábban, hogy a karók miatt nem tudják használni a buszsávot, ami időveszteséget okoz, és ez

 akár emberéletekbe is kerülhet.

A projektet a főváros közösségi költségvetési keretéből finanszírozták. Az pedig külön érdekes, hogy pontosan ki lehetett a kezdeményező, aki ezzel az ötlettel állt elő a fővárosnak, mindenesetre az érdekes, hogy Karácsony kabinetfőnöke, Balogh Samu még a mentőkkel is vitatkozva bizonygatta a karók létjogosultságát, és igyekezett megmagyarázni, hogy miért nem kérték ki róluk előzetesen az OMSZ véleményét.

A kezdeményező személyét azonban nem tudjuk meg, mivel a mostani közösségi költségvetési turnusban már nem árulják el, hogy ki volt a kezdeményező. Csak annyit tudunk, hogy elvileg 15 002-en szavaztak a projektre.

Az előterjesztésből az is kiderült, hogy a bicikliutak 133 millió forintba kerültek. A karós fejlesztés pedig nemcsak a Váci úton és az Üllői úton valósul meg, de a terv szerint az Erzsébet körúton, a Teréz körúton, a Ferenc körúton, a József körúton, a Bartók Béla úton, a Baross utcában, a Hungária körúton, a Kerepesi úton, az Irinyi József utcában, az Andrássy úton, a Bajcsy Zsilinszky úton, a Bajza utcában és a Kassák Lajos utcában is hasonlóra lehet számítani – írja a Tűzfalcsoport.

 

Röpködő milliárdok 

Ha ez nem lenne elég, nézegetve a fővárosi cégek aktuális közbeszerzéseit, hamar rátalálhatunk, hogy további brutális nagy összeget szán a főváros bicikliutak fejlesztésére – fogalmaz a Tűzfalcsoport. Mint írják: a BKK Zrt. július legvégén tette közzé azt a hirdetményt, amelyből megtudhatjuk, hogy kihirdették a „Közbringa infrastrukt. fejl. a III., XIII. ker-ben” projekt győzteseit. A főváros részéről erre szánt összeg több mint 1,6 milliárd forint.

Ebben pedig olyan fejlesztések vannak, mint például bringasztráda a Lehel tér és a Dózsa György út között, vagy az Árpád fejedelem útján, a Flórián téren, a Szépvölgyi úton és a Vörösvári úton. De kerékpárutat jelölnek ki a Hélia szállónál és a Szent István parknál is.

Borítókép: Karácsony Gergely és Gyurcsány Ferenc (Fotó: Balogh Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.