Elképesztő csúszások vannak a Budapest Közút Zrt.-nél. Vannak olyan felújítások, amelyekkel négy-hat éve adós a társaság – derült ki a vállalat egy közelmúltban előterjesztett adatigénylésre adott válaszaiból. A Tűzfalcsoport cikke szerint a Dózsa György út–Andrássy út kereszteződésében a süllyedő középsziget 2017 augusztusa óta vár javításra; a Gyömrői úti aluljárónál lévő szalagkorlát elbontásáról 2018-ban döntöttek, de idén júliusban még ott volt; a Nagykovácsi út–Szépjuhászné út találkozásánál néhány sérült korlátoszlopot 2019 áprilisa óta nem sikerült kicserélni, és ugyancsak 2019 óta nem volt ideje, módja a vállalatnak, hogy a II. kerületi Fő utcában és a Bajza utcában kezdjen valamit a repedező burkolattal.
A listán csaknem egy tucat 2020-ban és harminckét 2021-ben regisztrált feladat szerepel. Valamennyi az „egynapos sebészet” kategóriájába tartozik: gyűrődés, hálós repedezettség, nyombarázda, sérült kerékpártámasz stb.
A portál jelezte, hogy mivel nincs két egyforma kerület, az adatokat nehéz tisztességesen összevetni. Ezért csak tájékoztató jelleggel közölték, hogy három éve több kerületi vezető felszólalt, amiért „Karácsony Gergely a járvány nyomán kieső bevételekre hivatkozva egyszemélyi döntéssel módosította a főváros 2020 és 2023 közötti útfelújítási programját. Mindennek nyomán már kivitelezés előtt álló, a szükséges engedélyekkel rendelkező beruházások maradnak el” a XVI., a XVII., A XXI. és a XXIII. kerületben.