Karácsony Gergely döntése miatt több fővárosi útfelújítás is elmaradt az utóbbi években

Jelentős csúszásokkal és politikai botrányokkal kísérve dolgozik a Budapest Közút.

Forrás: Tűzfalcsoport2023. 11. 24. 11:01
_Z2K7752
20191012 Budapest Ellenzéki kampányzáró rendezvény a XV. ke Fotó: Kurucz Árpád
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elképesztő csúszások vannak a Budapest Közút Zrt.-nél. Vannak olyan felújítások, amelyekkel négy-hat éve adós a társaság – derült ki a vállalat egy közelmúltban előterjesztett adatigénylésre adott válaszaiból. A Tűzfalcsoport cikke szerint a Dózsa György út–Andrássy út kereszteződésében a süllyedő középsziget 2017 augusztusa óta vár javításra; a Gyömrői úti aluljárónál lévő szalagkorlát elbontásáról 2018-ban döntöttek, de idén júliusban még ott volt; a Nagykovácsi út–Szépjuhászné út találkozásánál néhány sérült korlátoszlopot 2019 áprilisa óta nem sikerült kicserélni, és ugyancsak 2019 óta nem volt ideje, módja a vállalatnak, hogy a II. kerületi Fő utcában és a Bajza utcában kezdjen valamit a repedező burkolattal.

A listán csaknem egy tucat 2020-ban és harminckét 2021-ben regisztrált feladat szerepel. Valamennyi az „egynapos sebészet” kategóriájába tartozik: gyűrődés, hálós repedezettség, nyombarázda, sérült kerékpártámasz stb.

A portál jelezte, hogy mivel nincs két egyforma kerület, az adatokat nehéz tisztességesen összevetni. Ezért csak tájékoztató jelleggel közölték, hogy három éve több kerületi vezető felszólalt, amiért „Karácsony Gergely a járvány nyomán kieső bevételekre hivatkozva egyszemélyi döntéssel módosította a főváros 2020 és 2023 közötti útfelújítási programját. Mindennek nyomán már kivitelezés előtt álló, a szükséges engedélyekkel rendelkező beruházások maradnak el” a XVI., a XVII., A XXI. és a XXIII. kerületben.

A portál birtokába került listán a rögzített vagy megrendelt felújítások száma ezek tekintetében a következő: XVI. kerület: 35, XVII. kerület: 133, XXI. kerület: 39, XXIII. kerület: 46 felújítás. Ezzel szemben például a baloldali vezetésű kerületek így néznek ki: II. kerület: 64, XI. kerület: 187, XIV. kerület: 172, XVIII. kerület: 148 megrendelés.

Ezek alapján úgy tűnik, hogy a baloldali kerületekre valóban nagyobb figyelmet fordít a városvezetés és a Budapest Közút Zrt., mint a „fideszesekre”. Ezt bizonyítja az is, hogy a kormánynak is be kellett avatkoznia. A kabinet eddig 8,7 milliárd forintot biztosított a budapesti kerületeknek a főváros által el nem végzett, de rendkívül szükséges útfelújítások átvállalására – derült ki egy szeptemberi sajtóközleményből.

Érdemes még kitérni arra, hogy a szivárványkoalíció fővárosi térfoglalása után – természetesen – a Budapest Közút felügyelő bizottságának összetétele is megváltozott.

A testület élére 2019-ben Kemény Ádám került, aki a Demokratikus Koalíció parlamenti szakértője és a párt jelöltje volt a 2021-es ellenzéki előválasztáson, Pest megye 7-es számú választókerületben. A grémium tagja többek között Szaniszló Sándor, a XVIII. kerület szocialista, majd Gyurcsány-párti polgármestere és a momentumos Jármi László.

Borítókép: Karácsony Gergely és Gyurcsány Ferenc (Fotó: Kurucz Árpád)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.