– A Digitális témahét az aktív tanulásra, az együttműködés és a közös munka fejlesztésére, valamint az alkotás szabadságára ad lehetőséget: a pedagógiai projektek során videókat, plakátokat, rajzfilmeket és podcasteket is készíthettek a diákok, de programot is írhattak, megszervezhettek egy kiállítást vagy egy divatbemutatót valamilyen digitális technológia vagy eszköz használatával, attól függően, éppen mi illett a tantárgyi témához – sorolta Főző Attila László az idei Digitális témahét tapasztalatait, amelyen idén is több mint százezer diák és pedagógus vett részt.
Magyarország legnagyobb digitális pedagógiai eseménye 2016-ban indult, még az Emberi Erőforrások Minisztériumának kezdeményezésére, amelyet a Belügyminisztérium támogatásával jelenleg az Ökumenikus Segélyszervezet az Oktatásért Alapítvány koordinál.

Az Ökumenikus Segélyszervezet az Oktatásért Alapítvány szakértője emlékeztetett, maga a projektmódszer egyébként több mint százéves, a digitális eszközök azonban értelemszerűen nem ennyi ideje szerves részei a mindennapjainknak, körülbelül harminc éve vannak jelen komolyabban az iskolában, a felzárkózásra és az új módszerek beemelésére pedig nagyobb szükség van az oktatásban, mint hinnénk.
– A régi módszer szerint – ami sajnos nagyon sok helyen jellemző még ma is – a tanár ír a táblára, a gyerekek írnak a füzetbe, ez azonban nemcsak elavult, de a hatékonysága is minimális, hiszen nem tudja fenntartani a gyerekek figyelmét. Ezzel ellentétben a projektalapú pedagógia során például egy fizikatanár mondhatja például, hogy tervezzünk egy kiállítást és bemutatót az egyszerű gépekről az iskolában, egy magyartanár pedig javasolhatja, hogy alkossunk digitális térképet Petőfi Sándor utazásairól vagy verseinek helyszíneiről, és ebből tartsunk egy bemutatót.
Felidézte: a Digitális témahét sokrétű céllal jött létre 2016-ban: amellett, hogy segíti a digitális írástudással és a digitális gyermekvédelemmel kapcsolatos ajánlásokat és támogatási formákat közvetíteni a diákoknak, szülőknek és pedagógusoknak egyaránt, betekintést nyújt a legkorszerűbb oktatástechnológiai fejlesztésekbe is.