Munkában a manipulációs kerekasztal: az Idea Intézet is a Tisza Párt vezetését „mérte”

A manipulációs kerekasztalként működő baloldali közvélemény-kutatók újabb olyan felmérést közöltek, amely szerint a Tisza Párt támogatottságban leelőzi a Fideszt. Az Idea Intézet „mérését” több hasonló is megelőzte az elmúlt hetekben, köztük a 21 Kutatóközponté, amelynek a korábbi projektvezetője jelenleg Magyar Péter sajtósa.

2024. 11. 14. 11:19
HZ1_5134
20240406 budapest agyar peter tuntetese vonulas a deak terrol a kossuth terre havran zoltan magyar nemzet Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Láthatóan működik a baloldali közvélemény-kutatók által alkotott manipulációs kerekasztal. A hat meghatározó cég közül – amelyek koordináltan, torzított méréseket publikálnak – most az Idea Intézet hozta ki a Tisza Párt vezetését.

Az új „mérés” tökéletesen illeszkedik abba a folyamatba, amely a valóságos támogatottsági adatok figyelmen kívül hagyásával kizárólag a közvélemény befolyásolására törekszik, és hétről hétre igyekszik elhitetni, hogy Magyar Péter pártjának a támogatottsága már nagyobb, mint a kormányoldalé. A 24.hu-n közölt felmérés szerint a biztos szavazó, pártot választani tudók körében a Tisza 41, a Fidesz–KDNP pedig 38 százalékon áll.

Az ugyanakkor meglehetősen beszédes körülmény, hogy az említett feltételek mellett a Tisza Párt miért nem vállalja a megméretést a közelgő időközi választáson. 

Mint ismert, Potápi Árpád János nemzetpolitikáért felelős államtitkár halála után 2025. január 12-re írtak ki időközi választás Tolna vármegye 2. választókerületében, ahova Dombóvár, Bonyhád és 56 kisebb település tartozik. Azonban november elején Magyar Péter sokakat meglepve azt jelentette be, hogy a Tisza Párt sem a mostani, sem az esetleges további időközi választásokon nem indít jelöltet. Ekkor azonban Magyarék alakulata már több balos think tank mérése szerint is a legnagyobb támogatottságú politikai erő volt Magyarországon.

A Tisza Párt vezetését mutató első közvélemény-kutatást a 21 Kutatóközpont publikálta október 23-án. Nem véletlen, hogy éppen ez a cég rukkolt elő ilyen méréssel, hiszen a 21 Kutatóközpont korábbi munkatársa, projektvezetője, Seprenyi Anita jelenleg már Magyar Péter sajtósa és asszisztense. A Tisza Párt elnöke meglehetősen jól értesült volt a számukra kedvező „mérést” illetően. Magyar ugyanis már a kutatás publikálását megelőző napon, azaz október 22-én kitett egy posztot a közösségi oldalán, amelyben utalást tett arra, hogy hamarosan megjelenik egy felmérés, ami már a Tisza Pártot nevezi meg a legnépszerűbb politikai erőnek. 

A legnagyobb különbséget a Tisza Párt javára a Fidesszel szemben a Medián mérte, a november 5-én közölt kutatás szerint Magyarék előnye ekkor hétszázalékos – vagyis a hibahatár többszöröse – volt a választani tudó biztos szavazók körében. A manipulációs kerekasztal működésében szintén komoly szerepet játszó elemzőközpont a minap arról is publikált egyedülállónak mondható mérést, hogy Magyar Orbán Viktor miniszterelnököt is előzi népszerűségben.

Itt érdemes megjegyezni, hogy a Medián és a 21 Kutatóközpont kiváló kapcsolatban áll egymással, amit az is mutat, hogy májusban közös felmérést végeztek a HVG megbízásából a főpolgármester-jelöltek – köztük Karácsony Gergely – támogatottságáról. Információink szerint egyébként a 21 Kutatóközpontot vezető Róna Dániel pedig régi munkatársa a Medián-vezér Hann Endrének.

Az egymással kartellező baloldali elemzőcégek hamis narratíváját egyébként az is leleplezi, hogy más meghatározó intézetek továbbra is stabil – 7-10 százalékos – előnyt mértek a kormánypártok javára. 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.