Úgy tervezi a pesti fonódó villamost a főváros vezetése, hogy a tarlósi érában készült, a dél-budai fonódó villamos vonalat sem sikerült befejezniük – mondta el lapunknak Szepesfalvy Anna. Kiemelte, Budafokon továbbra is négy megálló várja, hogy becsatlakozhasson a dél-budai fonódóba. Ezek közül van egy olyan megálló, ahol 2025-ben a sínekre ugrálnak le az utasok. Ezzel szemben most a főváros a belváros szívében, a Bajcsy-Zsilinszky úton terveztet villamosvonalat.
Tervek nélkül nem lehet kivitelezni, de a már meglévő terveket sem hajtotta végre a főváros vezetése. Egy idő után ott fogunk tartani, hogy tele lesz a padlás tervekkel, és semmi nem valósul meg. Erre jó példa egyébként, hogy az előző ciklusban hat méter új sínt sikerült megépítenie Karácsony Gergelynek
– tette hozzá a képviselő, majd elmondta, rendkívül problémás, hogy miközben bringás sztrádáról álmodozik a főpolgármester, és az prioritásként kezeli, hogy ezt mindenképpen meg kell valósítani, aközben Budapest közlekedése egyre rosszabb állapotban van.
– A TomTom navigációs rendszer statisztikái szerint napi 34 percnél is többet töltenek immáron a budapestiek dugóban. Amit mindig szoktunk mondani a Fidesz-KDNP frakcióban, hogy nem elég a tiltásokat, az autó ellenes intézkedéseket, a rosszul tervezett és kivitelezett, balesetveszélyes, a lakók érdekeit erősen sértő bringa sávokat felfesteni, meg kell teremteni az autós közlekedés alternatíváját – emelte ki Szepesfalvy, aki szerint rendkívül problémás, hogy az infrastrukturális fejlesztések megvalósítására képtelen önerőből a főváros.
– A főpolgármester abban reménykedik, hogy uniós pályázati forrásokat fog tudni a kivitelezésbe is bevonni. Mindeközben pedig meg sem próbálják teremteni helyes gazdálkodással azokat a forrásokat, amikkel legalább elindíthatnák a kivitelezést. Karácsony a már ismert modellt használja továbbra is. Vagyis azt állítja, hogy ő semmiről sem tehet, pusztán egy áldozata a körülményeknek. Az előző ciklusban egy meggyőző balliberális többséggel a háta mögött tette ez, ezzel szemben most a Karácsony mögé felsorakozott Tisza-DK-Vitézy koalícióval egy meggyőző balliberális többséggel a háta mögött nem tehet épp semmiről. Mindeközben azért van pénz a fővárosban Jávor Benedek irodájának brüsszeli fenntartására, amelynek a költsége most már a többszörösébe kerül, mint néhány évvel ezelőtt – tette hozzá a képviselő, aki szerint a rendszerváltás után, a Demszky Gábor által fémjelzett időszak egyik legnagyobb bűne az volt, hogy rengeteg kötöttpályás közlekedési opciót szüntetett meg Budapesten.