Bemutatta a 49-es, a 47-es és a 14-es villamosvonalak fejlesztésének előzetes terveit a Budapesti Közlekedési Központ. A tervek szerint a Bajcsy-Zsilinszky úton építendő, alig több mint két kilométeres bővítéssel összekötnék a Budafokról és Kelenföldről a Deák térre tartó, illetve a Lehel tér és Káposztásmegyer közötti vonalakat.
A vonal építésének most megindulnak az előzetes tervezési munkálatai. A projekt ezen része várhatóan 2027-re fejeződik be, utána kezdődhet meg a villamosvonal építése. Azt azonban jelenleg nem lehet tudni, hogy a főváros miből fogja finanszírozni a vonal építését, ugyanis az uniós források kizárólag a tervezésre állnak rendelkezésre.
Karácsony Gergely közölte: az Újpest–Újbuda villamostengely esetében az egykor felszámolt vonalakat építik vissza. A projekt keretében a főpolgármester bejelentése szerint megújul a Nyugati tér, és lebontják a felüljárót. Azonban az egyenlőre nem világos, hogy az uniós forrásokból készülő terveket milyen pénzekből fogja a főváros megvalósítani.
Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója úgy látja:
ahol kötöttpályás villamos, illetve metróvonalak találhatók, amelyek a belvárosba szállítják az embereket, ott a lakók sokkal szívesebben választják a közösségi közlekedést.
Bodor szerint kiemelten fontos, hogy a közösségi közlekedés minél gyorsabban és a lehető legkevesebb átszállással valósuljon meg.
Ha megvalósul a beruházás, akár kétezerrel kevesebb gépjármű érkezhet a belvárosba naponta.
Horváth László, a BKK beruházási igazgatója beszámolt róla, hogy egy 2,3 kilométeres szakasz tervezését kezdik meg. A teljes vonal pedig 22 kilométer hosszúságú lesz. Még nem készítették el a döntéselőkészítő dokumentumot, vagyis konkrét terveket egyelőre nem tud felmutatni a BKK. A projekt ütemezése szerint 2024 harmadik negyedévében fogják elkezdeni a tervezést, a konkrét megvalósítás pedig a források függvényében 2027–2028-ban indulhat el.