Karácsony villamossal kötné össze Újpestet és Újbudát, de csak a tervezésre van pénz + térkép

A tervezésre uniós forrásokat szánnak, a megvalósításhoz szükséges pénz viszont még nem áll rendelkezésre.

2024. 03. 19. 15:39
Budapest, 2022. december 27. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 19-es járatán közlekedõ spanyol gyártmányú CAF Urbos típusú villamos és egy a 41-es járatszámú csehszlovák gyártmányú ÈKD Tatra villamos a fõváros I. kerületében, a Clark Ádám téri villamosmegállóban. MTVA/Bizományosi: Faludi Imre *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Faludi Imre
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bemutatta a 49-es, a 47-es és a 14-es villamosvonalak fejlesztésének előzetes terveit a Budapesti Közlekedési Központ. A tervek szerint a Bajcsy-Zsilinszky úton építendő, alig több mint két kilométeres bővítéssel összekötnék a Budafokról és Kelenföldről a Deák térre tartó, illetve a Lehel tér és Káposztásmegyer közötti vonalakat.

A vonal építésének most megindulnak az előzetes tervezési munkálatai. A projekt ezen része várhatóan 2027-re fejeződik be, utána kezdődhet meg a villamosvonal építése. Azt azonban jelenleg nem lehet tudni, hogy a főváros miből fogja finanszírozni a vonal építését, ugyanis az uniós források kizárólag a tervezésre állnak rendelkezésre.

Karácsony Gergely közölte: az Újpest–Újbuda villamostengely esetében az egykor felszámolt vonalakat építik vissza. A projekt keretében a főpolgármester bejelentése szerint megújul a Nyugati tér, és lebontják a felüljárót. Azonban az egyenlőre nem világos, hogy az uniós forrásokból készülő terveket milyen pénzekből fogja a főváros megvalósítani.

A fejlesztés látványterve (Forrás: BKK)

Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója úgy látja: 

ahol kötöttpályás villamos, illetve metróvonalak találhatók, amelyek a belvárosba szállítják az embereket, ott a lakók sokkal szívesebben választják a közösségi közlekedést.

Bodor szerint kiemelten fontos, hogy a közösségi közlekedés minél gyorsabban és a lehető legkevesebb átszállással valósuljon meg.

Ha megvalósul a beruházás, akár kétezerrel kevesebb gépjármű érkezhet a belvárosba naponta.

Forrás: BKK

Horváth László, a BKK beruházási igazgatója beszámolt róla, hogy egy 2,3 kilométeres szakasz tervezését kezdik meg. A teljes vonal pedig 22 kilométer hosszúságú lesz. Még nem készítették el a döntéselőkészítő dokumentumot, vagyis konkrét terveket egyelőre nem tud felmutatni a BKK. A projekt ütemezése szerint 2024 harmadik negyedévében fogják elkezdeni a tervezést, a konkrét megvalósítás pedig a források függvényében 2027–2028-ban indulhat el.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTVA/Faludi Imre)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.