Tele van a város elhagyott biciklikkel

Egyre több kellemetlenséget okoz a fővárosban a mikromobilitási eszközök elhelyezése. A probléma megoldása helyett most a BKK nyereményjátékot hirdetett.

2025. 04. 07. 10:30
Használat után szerte-széjjel hagyott elektromos rollerek Zuglóban a Szugló utcában (Fotó: MTVA/Bizományosi: Branstetter Sándor)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Meglepő ötlettel állt elő a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A közlekedésszervező cég a hivatalos oldalán egy nyereményjátékot hirdetett, amellyel százezer forintos utalványhoz jut, aki a legtöbb Mol Bubi biciklit viszi vissza a gyűjtőpontokra április 1. és május 5. között.

A felhívás annak tükrében különösen érdekes, hogy az elmúlt években Budapesten már komoly gondok voltak a mikromobilitási eszközök közterületi elhelyezésével. A főváros belső kerületeiben ugyanis rendszeresen foglalták el ezek az eszközök a járdákat, megnehezítve a gyalogosok dolgát.

Az elérhető statisztikák szerint csak regisztrált elektromos rollerből százezernél is több van ma az utakon, ami komoly kockázatot jelent. A 2024 januárjától szeptemberéig terjedő időszakban a KSH szerint összesen 305 mikromobilitási eszközzel elszenvedett vagy elkövetett balesetet regisztráltak a hatóságok. Ebből 157 esetben volt súlyos és 283 esetben volt enyhe sérülése a balesetben résztvevőnek.

Három esetben történt halálos kimenetelű baleset.

A balesetek és az út szélén hagyott járművek problémájának a megoldására a fővárosi Fidesz–KDNP-frakció az Építési és Közlekedési Minisztériumnak még februárban javaslatokat tett a KRESZ módosításával kapcsolatban.

– Aki Budapesten a körúton belül közlekedik, évek óta tapasztalhatja, hogy ezek az új mikromobilitási eszközök, mindamellett, hogy szerves részét képezik a budapesti közlekedésnek, jelentős gondot is okoznak.

A szabályozás hiánya pedig sok esetben problémákhoz, balesetekhez vezet

– mondta el lapunknak még februárban Gulyás Gergely Kristóf fővárosi közgyűlési képviselő. A politikus szerint ezen balesetek megelőzése érdekében van óriási szükség a mihamarabbi szabályozásra. Ráadásul ezeket a járműveket rendezetlenül tárolják a közterületeken, ami a gyalogosok haladását is korlátozza.

– Erre részben már van Budapesten szabályozás, ez az elektromobilitási pontoknak a rendszere, viszont ez kevés. Ezért azt kérte Szentkirályi Alexandra frakcióvezető a minisztériumtól, hogy induljon el közös gondolkodás arról, milyen jogosultságokat tud a kormány a kerületek kezébe adni a sokakat zavaró problémák kezelésére, a gyalogosok közlekedését is elősegítve – jegyezte meg Gulyás Gergely Kristóf. Hozzátette: az új KRESZ kidolgozásakor a másik fontos kérdés a városi kerékpárhasználat. Ugyanis a városi biciklizés szintén fontos szereplőjévé vált a budapesti közlekedésnek.

Lime roller-2
Sok problémát okoznak a szerteszét hagyott rollerek. Fotó: Szabad Föld/Kállai Márton

 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTVA/Branstetter Sándor)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.