Áram alatt – BMW luxus hibrid teszt

A felhasználói élmény ugyan kicsit más, de a hibrid hajtású újdonság nem semlegesíti a 3-as sorozat sava-borsát.

null

A zöld rendszámot leszámítva kívülről jól titkolja a BMW 330e, hogy a 40 éves múltra visszatekintő 3-as sorozat első plug-in hibridjével volt dolga az Auto-Motor munkatársainak. Akárcsak az X5 xDrive40e esetében, itt is néhány eDrive felirat, no meg a sárvédőre vágott töltőnyílás az árulkodó, egyébként ez a modell ugyanolyan, mint akármelyik másik 3-as, még az egyes csomagok tekintetében (tesztautónk Luxury Line) sincsenek különbségek. Kár is lett volna hozzányúlni a 3-ashoz, mert még a modellciklusa második felénél is kívánatos darab, arányai alapján maga a megtestesült sportszedán.

BMW 330e
Fotó: Molnár István / AUTOMOTOR.HU

Ettől függetlenül a 330e-nél az egyik vezérfonal a szerény étvágy és az alacsony károsanyag-kibocsátás – mindezért az eDrive hajtáskoncepció felel. Jelen esetben ez egy 2,0 literes, turbós benzinmotort, a nyolcfokozatú váltóba épített villanymotort és egy 7,6 kWh kapacitású lítium-ion akkucsomagot jelent. A villanymotor 88 lóerős teljesítménye ne tévesszen meg senkit, ugyanis feltöltött akkumulátorral (230 V-os töltés esetén 3 óra) teljes értékű villanyautóként használható a 330e, 30 kilométert mindenféle spórolás/óvatoskodás nélkül lehet vele menni, miközben akár 120 km/órás tempóig is gyorsulhatunk.

A jól megszokott BMW-érzést hozza a belső. A hibridhez is rendelhetők a váltófülek
Fotó: Molnár István / AUTOMOTOR.HU

Nem pusztán arról van szó, hogy a városi forgalomban lehet vele elektromosan menni, ha átkapcsolunk a villamos hajtást előtérbe helyező menetprogramra, óvatosabb pedálkezeléssel még gyorsforgalmi úton sem lép be a benzinmotor. Az egészben pedig az is szép, hogy ha van energia az akkuban, padlógázos gyorsításkor nagyot tol, nyomatékrugalmassága közel olyan, mintha egy hathengeres dízel dolgozna az orrában.

A váltókar mögött van az üzemmódválasztó kapcsolója, egyébként minden olyan, mint a többi 3-asban. A BMW i Wallbox falitöltővel egy órával csökken a töltési idő, ezzel 2 óra 15 perc elég a művelethez
Fotó: Molnár István / AUTOMOTOR.HU

Persze ha kifogy a szufla az akkuból, már nem olyan acélos, de nagyon is lehet érezni, hogy a villanymotor támogatja a benzines egységet – ettől tűnik annyira könnyednek az egész. Ugyanakkor ennél a plug-in hibridnél is megfigyelhető, hogy klasszikus értelemben csak akkor lehet vele spórolni, ha töltögetjük, ennek hiányában 6-7 liter között kér inni, vagyis egy dízelhez képest nincs számottevő előnye – még a hatótávolságban sem, mert a benzintank mindössze 41 literes.

480 helyett itt csak 370 literes a raktér
Fotó: Molnár István / AUTOMOTOR.HU

A három menetprogram egyébként lehetőséget kínál arra is, hogy az utunk végére tartalékoljuk az akkumulátor „tartalmát” (50% alatt önműködően töltődik), ezzel akár fél litert is megspórolhatunk. Az sem mellékes, hogy a 330e okos energiamenedzsmenttel is rendelkezik, ami annyit tesz, hogy a navigációs rendszertől érkező információk alapján használja ki az akkumulátor töltöttségét. Például emelkedőkön annyi energiát használ fel, hogy az azt követő lejtőn a fékezési és motorfékfázisok alatti energia-visszatáplálás teljes kapacitását kihasználhassa.

A 330i-hez hasonlóan dupla kipufogóvég jár a 330e-hez
Fotó: Molnár István / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

SUV-lázban – Hyundai szabadidő-autó teszt

Alig van gyártó, amely ne lovagolná meg a szabadidő-autók sikerét, a Hyundai például kisautójából készített kalandor változatot – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.