Ma nyílt meg a Digitális élményközpont Budapesten

Az Új Hidegkuti Nándor Stadionban az érdeklődők felfedezhetik és kipróbálhatják a legújabb infokommunikációs és digitális eszközöket.

Forrás: MW2020. 09. 15. 15:15
null
Kontrollerrel irányítható robotkarokat próbálnak a megnyitón Forrás: MTI
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Új Hidegkuti Nándor Stadionban az érdeklődők felfedezhetik és kipróbálhatják a legújabb infokommunikációs és digitális eszközöket – íjra a delmagyar.hu.

Az EDU&FUN Digitális Élményközpont Budapest keddi átadásán Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára elmondta: a központban egyebek mellett a robottechnikát, a 3D nyomtatást és az okostechnológiákat is megismerhetik játékos formában az iskolások és hétvégenként az érdeklődő családok. A központban minden foglalkozás ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött.

Kontrollerrel irányítható robotkarokat próbálnak a megnyitón
Fotó: Illyés Tibor/MTI

A kormány kiemelt célja, hogy a magyar fiatalok a jövő nyertesei legyenek, „jövőnkre pedig nagyrészt a technológiai fejlődés és a digitalizáció lesz hatással” – jelentette ki Schanda Tamás. Közölte: a digitális ismereteket hatékonyan fejlesztő élménykomplexum több mint 430 millió forintból valósult meg.

Hangsúlyozta azt is, közös cél, hogy minél többen válasszanak műszaki, informatikai pályát. A központban szervezett programok az iskolások digitális tudását, technológiai ismereteiket jelentősen bővíti, és jelentősen befolyásolhatja a pályaválasztási döntésüket is.

Hosszabb távon is versenyképes ország

Schanda Tamás kiemelte: nemzetstratégia cél azokon a területeken erősíteni, amelyek meghatározzák a jövőt. A digitális képességek fejlesztése, az innovatív technológiák megismertetése mind hozzájárul ahhoz, hogy nemzetközi szinten is versenyképes ország legyünk.

Fotó: Illyés Tibor/MTI

A megnyitón balról jobbra: Solymár Károly Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) digitalizációért felelős helyettes államtitkára (b2), Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára (b3), Szijártó Zoltán, a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség elnöke (b4), Benedeczki Zoltán, az EDU & FUN Digitális Élményközpont Budapest operatív vezetõje (b5) és Buranits Ildikó, az MTK Budapest sportegyesület alelnöke (j) átvágja a nemzeti színû szalagotFotó: Illyés Tibor / MTI

Buranits Ildikó, az MTK alelnöke arról beszélt, az MTK-ban közös cél, hogy elsők legyenek közösségépítésben, innovációban és tudásban, és ezért is nagy megtiszteltetés számukra, hogy stadionuk otthont adhat egy digitális élményközpontnak Székesfehérvár, Győr és Debrecen után.

A digitalizáció napjainkra a sikeresség és a gyarapodás legfontosabb eszközévé vált, ezért

a digitális kompetenciák megszerzése kulcsfontosságú, elengedhetetlen a felnövekvő nemzedékek számára.

Solymár Károly Balázs, az ITM digitalizációért felelős helyettes államtitkára elmondta, az átadott élményközpontok azt a célt szolgálják, hogy minél többen válasszák az informatikai felsőoktatást. A központokban az iskolás csoportok képzett pedagógusok segítségével játékos foglalkozások keretében tanulhatnak meg programozni, vagy éppen megismerhetik a 3D nyomtatást. Továbbá játszhatnak robotokkal és programozhatják is azokat.

Solymár Károly Balázs azt mondta: a 2016-ban indult Programozd a jövőd elnevezésű program legnagyobb eredményét a digitális élményközpontok jelentik. Győrben több mint 16 ezer gyerek vett részt foglalkozáson, a februárban megnyílt debreceni központban már mintegy ezren megfordultak. A következő központ Zalaegerszegen nyílik majd meg.

Tisza Géza, az EDU&FUN Digitális Élményközpont Budapest szakmai vezetője elmondta, hogy a központban az érdeklődők megismerhetik a padlórobotokat, az ipari robotokat és a humanoid tanulni képes robotokat is. Továbbá felfedezhetik az ide látogatók a 3D tervezés, szkennelés és nyomtatás folyamatát. A központban kialakítottak egy okosotthon sarkot is, valamint megismerhetőek a virtuális technológiák is. Van animációkészítő asztal, és a kiterjesztett valóság eszközei is megtalálhatóak.

A központba érkező fiataloknak számukra is kihívást jelentő, valós problémákat igyekeznek felvetni, vagyis „nem robottechnológiával ismerkedünk, hanem a jövő városát fejlesztjük, nem a 3D tervezést tanuljuk, hanem a Marsra szervezünk expedíciót”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.