időjárás 13°C Jeromos 2022. szeptember 30.
logo

Ezt tegyük, ha vadító izmokat akarunk építeni

Forrás: Origo
2022.08.17. 16:07 2022.08.17. 16:09
Ezt tegyük, ha vadító izmokat akarunk építeni

A testmozgás egyértelműen jót tesz a testünknek és a lelkünknek, ám ha látványos eredményeket akarunk elérni, nem mindegy, hogyan edzünk. A leghatékonyabb edzéstervet keresték a tudósok, és kiderült, nem kell megszakadnunk ahhoz, hogy látványos fejlődést érjünk el.

A most közölt legújabb tanulmány azt mutatja, hogy a legfontosabb az edzés rendszeressége, az időtartam nem befolyásolja annyira az izomnövekedést, legalábbis a súlyzókkal végzett erőnléti edzések esetében – írja a Science Alert.

A kutatók 36 önkéntes edzési szokásainak elemzése során megállapították, hogy a naponta végzett rövidebb, de intenzív edzések nagyobb izomerőt eredményeztek, mint a ritkábban végzett, hosszabb gyakorlatok.

„Az emberek azt hiszik, a fél életüket az edzőteremben kell tölteniük, ha eredményeket akarnak, de ez nem így van”

– mondja Ken Nosaka, az ausztráliai Edith Cowan Egyetem sporttudománnyal foglalkozó professzora.

A résztvevőket három csoportra osztották, akiknek négy héten keresztül nehéz súlyzókkal bicepszgyakorlatokat kellett végezniük. Az első csoport napi hat ismétlést végzett a hét öt napján, az második csoport ugyanezt a heti 30 ismétlést végezte, de mindet egy napra sűrítette, a harmadik csoport pedig csak hat ismétlést végzett a hét egyetlen napján.

A legeredménytelenebb természetesen ez utóbbi csoport volt, sem az izomerejük, sem az izomtömegük nem növekedett. A másik két csoportban ugyanolyan mértékben nőtt az izomvastagság, ám a sűrűn, rövidebb ideig edzők izomereje átlagosan 10 százalékkal magasabb volt, mint az edzést egyetlen napba sűrítőknek.

A mozgással mindenre hatással lehetünk

Pető András módszerével a központi idegrendszeri sérült, a koraszülött, az eltérő izomtónusú és a megkésett pszichomotoros fejlődésű gyermekek is jól fejleszthetők.

A kutatós csak egy gyakorlattípust vizsgáltak, de az eredmény valószínűleg más típusú edzésekre is alkalmazható. A fő üzenet az, hogy nem kell az egész napot az edzőteremben tölteni, ha eredményeket akarunk – a rövidebb, de intenzív gyakorlatok elegendőek, és bűntudat nélkül tarthatunk heti két pihenőnapot.

Ez utóbbira mindenképpen szükségünk van, hiszen az izmok a pihenés alatt regenerálódnak és fejlődnek.

 

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Pexels)

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.