Ketten küzdenek az 500 milliárd dolláros piacon

Élesedik a verseny a keskenytörzsű repülőgépek két fő hajtóműgyártója között.

BL
2014. 02. 19. 6:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A General Electric hajtóműgyártó részlege és a francia Snecma által közösen birtokolt CFM International az elmúlt időszakban a keskenytörzsű repülőgépek jelentős részéhez készített hajtóműveket, míg amerikai ellenfele, a Pratt & Whitney jóval kisebb termékpalettával rendelkezett. A Boeing 737-es és az Airbus A320-as típusok jelentős részét a társaságok a CFMI erőforrásaival kérték, sőt a P&W nem készített hajtóművet a 737-es Boeinghez.

Napjainkban az összes eladott repülőgép 60 százaléka keskenytörzsű, de a következő húsz évben 70 százalékra emelkedhet arányuk a Teal Group elemzése szerint, ez mintegy 500 milliárd dolláros piacot jelenthet. A gyártók ezért minél gazdaságosabb erőforrásokat terveznek, bár bevételük jelentős része az eladás mellett az alkatrészek szállításából és a karbantartásból adódik.

Chaker Chahrour, a CFM alelnöke a Reutersnek azt mondta, arra számítanak, hogy megtartják jelenlegi 75 százalékos piaci részesedésüket a keskenytörzsű gépek piacán, bár hozzátette: a „háborúnak” nincs vége.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.