Simicska Lajos cége – aki lapunk mellett több más médiavállalkozásnak is tulajdonosa – versenytársainál egyharmaddal kevesebbért, 58 milliárd forintért (2,1 milliárd forint kilométerenként) vállalná a magyar–román országhatártól Berettyóújfaluig tartó 27 kilométeres szakasz megépítését.
A lap birtokába került adatok szerint a Közgép társult az Itinera nevű nagy olaszországi céggel, amely ingatlanfejlesztéssel és építőipari szolgáltatásokkal foglalkozik, 2900 főnek ad munkát, tavalyi árbevétele 719 millió euró volt.
Az Itinera Olaszország második legnagyobb autópálya-üzemeltetőjének számító Gruppo Gavio része. Rómában és Torinóban is rendelkezik székhellyel, 1460 kilométer autópályát üzemeltet Olaszországban – ami az teljes hálózat 18 százaléka – és 1860 kilométert Brazíliában.
A Közgép–Itinera ajánlat után következik a Hódút-Duna Aszfalt-A-híd konzorcium ajánlata, akik 83 milliárd forintért vállalnák a munkát, majd jön a a francia tulajdonú Colas Hungária és a Colas Közlekedés Építő 84 milliárdért, végül pedig a szlovák és a cseh cégekkel (Doprostav, Subterra) együtt pályázó út- és vasútépítéssel is foglalkozó lábatlani Dömper Kft. 87 milliárd forintért építené meg az M4-es autópálya keleti végét.
A Világgazdaság megjegyzi: a kormány nemrég úgy módosította a közbeszerzési törvényt, hogy már nem a legolcsóbb, hanem az összességében legjobb ajánlattevőt kell nyertesként kihozni, és a Közgép–Itinera a második legnagyobb súllyal szereplő környezetterhelési értékben is a legjobb ajánlatot tette. Ezzel pedig az összpontszámok alapján is a Közgép–Itinera párosnak áll a zászló, körülbelül egyötöddel előzi meg a vetélytársakat.
A lap szerint ezt az ajánlatot nehezen lehet irreálisan olcsónak nevezni, hiszen egy teljesen sík szakaszról van szó.