Huszonötmilliárddal olcsóbb ajánlatot tett a Közgép

A Közgép–Itinera közös pályázata 58 milliárd forintért vállalná 27 kilométer autópálya megépítését.

MNO
2016. 09. 05. 13:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Simicska Lajos cége – aki lapunk mellett több más médiavállalkozásnak is tulajdonosa – versenytársainál egyharmaddal kevesebbért, 58 milliárd forintért (2,1 milliárd forint kilométerenként) vállalná a magyar–román országhatártól Berettyóújfaluig tartó 27 kilométeres szakasz megépítését.

A lap birtokába került adatok szerint a Közgép társult az Itinera nevű nagy olaszországi céggel, amely ingatlanfejlesztéssel és építőipari szolgáltatásokkal foglalkozik, 2900 főnek ad munkát, tavalyi árbevétele 719 millió euró volt.

Az Itinera Olaszország második legnagyobb autópálya-üzemeltetőjének számító Gruppo Gavio része. Rómában és Torinóban is rendelkezik székhellyel, 1460 kilométer autópályát üzemeltet Olaszországban – ami az teljes hálózat 18 százaléka – és 1860 kilométert Brazíliában.

A Közgép–Itinera ajánlat után következik a Hódút-Duna Aszfalt-A-híd konzorcium ajánlata, akik 83 milliárd forintért vállalnák a munkát, majd jön a a francia tulajdonú Colas Hungária és a Colas Közlekedés Építő 84 milliárdért, végül pedig a szlovák és a cseh cégekkel (Doprostav, Subterra) együtt pályázó út- és vasútépítéssel is foglalkozó lábatlani Dömper Kft. 87 milliárd forintért építené meg az M4-es autópálya keleti végét.

A Világgazdaság megjegyzi: a kormány nemrég úgy módosította a közbeszerzési törvényt, hogy már nem a legolcsóbb, hanem az összességében legjobb ajánlattevőt kell nyertesként kihozni, és a Közgép–Itinera a második legnagyobb súllyal szereplő környezetterhelési értékben is a legjobb ajánlatot tette. Ezzel pedig az összpontszámok alapján is a Közgép–Itinera párosnak áll a zászló, körülbelül egyötöddel előzi meg a vetélytársakat.

A lap szerint ezt az ajánlatot nehezen lehet irreálisan olcsónak nevezni, hiszen egy teljesen sík szakaszról van szó.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.