Adott a lehetőség arra, hogy a fuvarozás – a teherautók és a hajók esetében is – a jelenleginél jóval alacsonyabb károsanyag-kibocsátással működjön – erre legutóbb a Shell, a Német Légügyi és Űrkutatási Központ, valamint a Hamburgi Műszaki Egyetem közös kutatását készítő szakértők mutattak rá. A szerzők a cseppfolyós földgázban (LNG) látják az igazán nagy lehetőséget a fuvarozás tisztábbá és gazdaságosabbá válása terén, eredményeiket a Cseppfolyós földgáz – Új üzemanyag a hajók és teherautók számára? című kiadványban publikálták.
A becslések szerint 2040-ig világszerte hatezer nagy méretű, LNG-meghajtású hajóval, az Európai Unióban pedig 480 ezer LNG-meghajtású teherautóval számolva az üvegházhatást okozó gázok mennyiségét 132 millió tonnával lehetne mérsékelni. A teherautók esetében a bio-LNG harmincszázalékos bekeverési aránya további húszszázalékos csökkenést tenne lehetővé. A nehéz tehergépjárművek száma 2040-ig az unióban 307 ezerrel, 2,76 millióra nő, közülük pedig 480 ezer (17 százalék) rendelkezik majd LNG-motorral, 11,5 milliárd liternyi dízelfogyasztást helyettesítve.
A tengeri hajózást tekintve a becslések szerint a 2040-ig tartó időszakban az LNG-meghajtású hajóflották aránya sokkal gyorsabban bővül majd, mint a teljes flotta. A konténerszállító hajók kategóriájában figyelhető majd meg a legdinamikusabb átalakulás, de az utasszállítók, az óceánjáró luxushajók és a kompok is úttörő szerepet játszanak.