Weingartner Balázs hangsúlyozta, hogy a jövő évtizedek egyik legfontosabb feladata a felelős fogyasztói magatartás kialakítása, amely megadja az esélyt a környezetre nehezedő terhelés csökkentésére, a szemlélet elterjedésében a fiatal korosztálynak meghatározó a szerepe. Hozzátette: a fiatalok sokat tehetnek például vásárlásnál a pazarlás elkerülésére, ha a műanyag zacskók helyett a többször felhasználható papír csomagolóanyagot választják. A politika a döntéseivel igyekszik ilyen társadalmi igényeket támasztani a gazdasági szereplőkkel szemben. A rugalmasabb vállalatok maguk is igyekeznek megfelelni az új kihívásoknak, példaként a Molt említette, mivel töltőállomás-hálózatot épít ki a környezetbarát elektromos autók számára.

Hatalmas gödörből kell kimozdítani a német gazdaságot
A drága energia miatt egyre több ipari cég külföldre költözne. Beszélgetés a legnagyobb kihívásokról.