Bár a fővárosi közlekedési cég még nem hozta nyilvánosságra a a kezdés pontos időpontját, várható, hogy heteken belül megkezdődik a legnagyobb forgalmú hazai kötött pályás vonal újabb részének a rekonstrukciója, ami nemcsak a metró utasainak jelent kényelmetlenséget, de befolyásolja majd a Ferihegyi repülőtér és a Vecsés, Üllő agglomerációs települések elérhetőségét is.
A 3-as metró déli szakaszának felújítása idején a metrópótló buszok ugyanis – mint a Budapest Közlekedési Központ (BKK) közölte – 45 másodpercenként indulnak. A Nagyvárad tér és Kőbánya–Kispest között autóbuszok szállítják az utasokat, közlekedésüket az Üllői úton buszsáv, illetve módosított lámpaprogram segíti majd. A 200E reptéri busz a metrókapcsolat fenntartása érdekében a Liszt Ferenc repülőtér és Kőbánya–Kispest helyett a Nagyvárad térig közlekedik. A Volánbusz Gyál felől a Határ út metróállomás felé közlekedő járatai munkanapokon a hajnali óráktól kezdve egészen 8 óráig a Gyáli úton át érik el a Nagyvárad teret.
Nem vitás, hogy az Üllői úton a Nagyvárad tér és a Határ út között zsúfoltabbak lesznek a sávok, a buszsáv csökkenti az út kapacitását. Emellett nem tudni, hogy a különböző kisegítő buszjáratok közül melyik használja majd a reptéri gyorsforgalmi utat úgy, mint a 100E, melynek közlekedését sűrítik. A gyorsforgalmi út azonban meglehetősen zavarérzékeny, elég egyetlen koccanás, hogy félórákra megakadjon a forgalom. Maga a BKK a Kőbányai, illetve a Soroksári utat javasolja kerülőútként. A repülőtér megközelíthető az M0-sról is, azonban a körgyűrű bizonyos szakaszai felújítás miatt napközben ugyancsak nehezen járhatók.
Most látszik, mennyire hiányzik a 2. terminál közvetlen vasúti összeköttetése. Mindamellett vasúton jelenleg is megközelíthető a reptér, csak az utolsó kilométerekre kell átszállni a 200E-re. A Ferihegy vasútállomás, amely a jelenleg a kisgépes forgalom által használt 1-es terminál közelében van, a Nyugati pályaudvarról érhető el, méghozzá kora reggeltől késő estig óránként három-négy járattal.