Fotón kéri az óraállást az Elmű

Nem kell többé várniuk az Elmű és az ÉMÁSZ ügyfeleinek a villanyóra leolvasójára, ezután ugyanis a fogyasztásmérőről készített fotó válthatja ki az éves rendszeres egyeztetést. A képet mobilapplikáció segítségével kell eljuttatni a szolgáltatóhoz.

2019. 03. 13. 7:34
Okosmérők híján mobilapplikációs okosmegoldás Fotó: Elmű-Émász
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezután mobiltelefonos applikációval olvashatják le a villany- és gázórájukat az Elmű-ÉMÁSZ ügyfelei – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium energiaügyekért és klímapolitikáért felelős államtitkára. Kaderják Péter a társaságnál tartott sajtótájékoztatón emlékeztetett arra, hogy a kormány a rezsikiadások mérséklésén túl a fogyasztók adminisztratív jellegű terheinek csökkentését, életüket megkönnyítő innovatív megoldások támogatását is célul tűzte ki.

A tárca jelenleg is vizsgálja az okos- vagyis az internetes kapcsolatot is igénybe vevő mérés alkalmazásának lehetőségeit az energiaszektorban – ismertette Kaderják Péter. Az államtitkár arról is beszélt, hogy az okosmérés és a fogyasztás időpontjától függő árazási megoldások kedvezőbb tarifákat tesznek majd elérhetővé a fogyasztóknak.

Okosmérők híján mobilapplikációs okosmegoldás
Fotó: Elmű-Émász

Az okosmegoldások segítenek majd a háztartási méretű napelemes megoldásaink rendszerbe illesztésében és az elektromos autózás térnyerésének elősegítésében is – fűzte hozzá a szakpolitikus.

Tekintettel azonban arra, hogy az energetikai ágazatban alkalmazott okos mérőeszközök elterjedése időigényesebb folyamat, a fejlesztések középpontjába most a hétköznapi ügyletek számos területén – parkolás, bankolás – már használatban lévő okostelefonok kerültek.

Az ágazati törvények 2018 végén elfogadott módosításával nyílt lehetőség arra, hogy a villamosenergia- és a földgáz-szolgáltatók a mérők leolvasását az ügyfél részére biztosított applikációval is elvégezhessék. Az államtitkár felhívta a figyelmet arra is, hogy a mérőórák okostelefonos leolvasása csak egy lépés a fogyasztóbarát energetikai szolgáltatások között.

Az említett törvénycsomag alapján a szolgáltató és az ügyfél közötti papíralapú kapcsolattartás teljes mértékben elektronikus útra térhet. Mindemellett a kormány iparági szereplők bevonásával tovább vizsgálja azon területeket, amelyek innovatív megoldásai tovább segíthetik az energiaszektor fejlődését és javíthatják a fogyasztók elégedettségét – fűzte hozzá az államtitkár. Hozzátette: az energetikai szabályozás további módosításai is várhatók ennek szellemében.

– A digitalizáció esély az energiagazdaságnak, valamint új üzleti lehetőségeket is jelent a vállalatnak – fogalmazott az Elmű-ÉMÁSZ igazgatósági elnöke. Marie-Theres Thiell kifejtette: a munkaerőhiány miatt a mobil­applikációs ügyintézésre új lehetőségként tekint a társaság. Az elnök asszony elmondta azt is, hogy az alkalmazás magyar fejlesztés.

Az Elmű-ÉMÁSZ ügyfelei közül már most is közel egymillióan intézik teendőiket elektronikus úton. A társasághoz intézett írásos megkeresések több mint 80 százaléka az online csatornákon érkezik be, és közel 300 ezer ügyfél használja az elektronikus számlaszolgáltatást. További okoshálózati megoldásokon is dolgoznak a vállalatnál, amelyektől a hálózati szolgáltatás minősége és az ügyfélélmény javulását is várják.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.