Tízmilliárdokat szán a Volkswagen az elektromosautó-offenzívára

Megközelítőleg a harmadával csökkentené a teljes flottája szénlábnyomát 2025-re a Volkswagen-csoport. A társaság harmincmilliárd eurót szánna az elektromos átállásra, kínálatának negyven százaléka lenne elektromos, ezen felül három és fél ezer töltőt telepítene szerte Európában.

2019. 03. 24. 12:26
VW e-Golf electric car charges outside the Transparent Factory in Dresden
A német cég az európai töltőhálózat kialakításában is jelentős részt vállalna magára Fotó: Fabrizio Bensch Forrás: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Széleskörű elektromosautó-offenzívát hirdetett a VW a tegnap megnyílt Auto­mobil és Tuning Show alkalmából. Európa legnagyobb autógyártója bejelentette, hogy harmincmilliárd eurót invesztál a fejlesztésekre 2023-ig, és 2025-re már évi egymillió elektromos autó értékesítését tűzte ki célul. Ezzel pedig akár harminc százalékkal is csökkentheti a teljes járműflotta szénlábnyomát a 2015-ös értékekhez képest. A Volkswagen elképzelése szerint 2030-ra legalább negyven százalékra emelkedhet a kínálatban az elektromos járművek aránya, s mivel az új, az elektromos meghajtás céljára kifejlesztett padlólemezre, az úgynevezett MEB platformra – amelyet a Volkswagen a szerződött partnereinek is rendelkezésre bocsát – több gyártó is fejleszthet, a társvállalkozások üzemében is egyre nagyobb számban készülhetnek árammal hajtott autók. Ennek az egyik első, kézzel fogható példája az aacheni székhelyű e.GO Mobile AG vállalattal kötött kooperáció, amelyről a genfi autó­kiállításon számoltak be a felek. Az elektromos offenzíva stratégiai partnerei az LG Chem, a SKI, a CATL és a Samsung, ők szállítják az akkumulátorokat az új modellekbe. De a növekvő keresletet figyelembe véve a Volkswagen annak a lehetőségét is vizsgálja, hogyan vállalhat szerepet az akkumulátorgyártásban.

Az elektromos autók használatához elengedhetetlen a közterületi áramvételezés széleskörű biztosítása. A VW ezért M7-es autópálya határ közeli szakaszán és Budapesten hat töltőegységű állomást épít. Ezen kívül Európában három és fél ezer töltőpontot hoz létre a vállalat az összes termelési helyszín dolgozói parkolóiban, illetve töltési lehetőséget biztosít az egyes kereskedésekben is. A Volkswagen új leány­vállalata, az Elli (Electric Life) otthoni töltésre szolgáló, zöldárammal működő fali töltőket is kínál a jövőben, elsőként Németországban.

A VW régóta fejleszt elektromos meghajtású autókat, azonban hamarosan megjelennek az új generációs e-modellek. A 2016-os párizsi autószalonon mutatkozott be elsőként a magyar formatervezők, Száz Ákos és Fogarasi-Benkő László által rajzolt I. D. koncepció, amely alapjaiban újította meg a Volkswagen formanyelvét, s vetítette előre az új modellcsalád dizájnját is. A cél az volt, hogy olyan barátságos kinézetű autót alkossanak meg a mérnökök, amelyről elsőre kiderül, hogy elektromos hajtású, például úgy, hogy ne legyen hűtőrácsa. Egyben olyan formanyelvet hozzanak létre, ami alapjai­ban tartalmazza a volkswagenes vonásokat. A VW több új modellt, többek közt SUV karosszériás autót is tervez, valamint előkészíti járműveit az önvezetésre.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.