Széleskörű elektromosautó-offenzívát hirdetett a VW a tegnap megnyílt Automobil és Tuning Show alkalmából. Európa legnagyobb autógyártója bejelentette, hogy harmincmilliárd eurót invesztál a fejlesztésekre 2023-ig, és 2025-re már évi egymillió elektromos autó értékesítését tűzte ki célul. Ezzel pedig akár harminc százalékkal is csökkentheti a teljes járműflotta szénlábnyomát a 2015-ös értékekhez képest. A Volkswagen elképzelése szerint 2030-ra legalább negyven százalékra emelkedhet a kínálatban az elektromos járművek aránya, s mivel az új, az elektromos meghajtás céljára kifejlesztett padlólemezre, az úgynevezett MEB platformra – amelyet a Volkswagen a szerződött partnereinek is rendelkezésre bocsát – több gyártó is fejleszthet, a társvállalkozások üzemében is egyre nagyobb számban készülhetnek árammal hajtott autók. Ennek az egyik első, kézzel fogható példája az aacheni székhelyű e.GO Mobile AG vállalattal kötött kooperáció, amelyről a genfi autókiállításon számoltak be a felek. Az elektromos offenzíva stratégiai partnerei az LG Chem, a SKI, a CATL és a Samsung, ők szállítják az akkumulátorokat az új modellekbe. De a növekvő keresletet figyelembe véve a Volkswagen annak a lehetőségét is vizsgálja, hogyan vállalhat szerepet az akkumulátorgyártásban.
Veszélyezteti az energiabiztonságot a Gazprombank szankciós listára helyezése
Szijjártó Péter Isztambulban Törökország, Azerbajdzsán, Bulgária és Szerbia energiaügyi minisztereivel tárgyal.