A korán jött tavasz felpörgette az abroncskereskedők forgalmát, sokan most szerzik be autójukra a nyári gumikat. A Bridgestone statisztikái szerint ilyenkor több mint 300 ezer gépjármű-tulajdonos vásárol új nyári abroncsot, de akadnak renitensek is: tízből átlagosan két autós még júniusban is téli gumit használ. Nem lehet elégszer elmondani: ez nemcsak balesetveszélyes, de hosszabb távon a pénztárcánkat sem kíméli, pedig néhány szakértői tanács ismeretében könnyű és kifizetődő a választás még úgy is, hogy az autógumikat – mindenféle szaktanácsadás nélkül – már számos webshopban, illetve a szuper- és hipermarketek autós osztályain is nagy választékban kínálják.
Amikor az abroncs profilmélysége 3-4 milliméter alá csökken, biztonságunk érdekében érdemes új gumikat vásárolni, mert az abroncs veszít tapadóképességéből, egy nagyobb eső esetén pedig már nem képes elvezetni a vizet a futófelület alól, és az autó irányíthatatlanná válhat – közölte Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Magyarország Kft. személygépjármű-abroncs üzletágának vezetője. Mint mondta, fontos szempont, hogy érdemes az autónk éves futásteljesítményéből és az autóhasználati szokásainkból kiindulni.

Fotó: Havran Zoltán
A szakértő szerint ha az éves futásteljesítmény több mint 10 ezer kilométer, akkor célszerű külön téli és nyári garnitúrát tartani, és tavasszal, illetve késő ősszel cserélni a gumikat. Ha azonban nem autózunk ennyit évente és főleg városban közlekedünk, akkor költséghatékony lehet az egyre népszerűbb négyévszakos abroncs. Fontos, hogy olyan gumit válasszunk, amelynek az autó megengedett legnagyobb sebességének megfelelő sebességindexe van, illetve megfelel az autó szokásos terhelésének.
A gumi mérete befolyásolja leginkább a kényelmünket, mégis, kevés autós van tisztában az abroncsméret-jelölésekkel – állapította meg Hunyadi Szabolcs. Megjegyezte: ha új abroncs vásárlásakor nagyobb vagy éppen kisebb felnit és hozzá a meglévőtől eltérő keresztmetszeti viszonyszámú abroncsot választunk, azzal növelhetjük utazási komfortunkat vagy sportosabbra hangolhatjuk a vezetési élményt. Kiemelte: egy öt éve gyártott abroncs is újnak minősül, a három évnél fiatalabbak pedig frissen gyártottnak, ezért senkit ne tántorítson el egy többéves garnitúra megvásárlásától a kora, ugyanis ha azt megfelelő körülmények között tárolták, ugyanolyan teljesítményt nyújt, mint vadonatúj társai.