Néhány hónappal az új generációs CLA Coupé után a testvérmodell, az új CLA Shooting Brake első sorozatgyártott példánya is legördült a gyártószalagról a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában. A Mercedes-Benz Cars ezzel a rugalmas, hatékony és fenntartható termelés terén is új mércét állít fel. A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban jelen van a holnap okosgyártása: egymásba kapcsolódó, digitális és rugalmas folyamatokkal dolgoznak, így a CLA Shooting Brake sorozatgyártásának elindítása zökkenőmentesen illeszkedett a meglévő gyártási folyamatainkba – mondta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
A kecskeméti Mercedes-Benz gyár a 2012-es indulásától kezdve folyamatosan növelte jelentőségét a Mercedes-Benz Cars globális gyártási hálózatában. Modern, Ipar 4.0-s technológiák jellemzik a Mercedes-Benz Cars összes gyártási helyszínét, így a gyárak a nagy rugalmassággal reagálhatnak a változó vevői igényekre. Egy jövőbe mutató projekt részeként Kecskeméten próbálták ki például, hogy milyen előnyei lehetnek a drónoknak gyárterületen belüli szállító eszközként. Egy körülbelül öt hónapos időszakon keresztül a levegőben, drónok segítségével mozgatták a raktár és a karbantartó üzemek között a karbantartáshoz szükséges cserealkatrészeket a gyártócsarnokok felett. Ez a kiegészítő szállítási mód növeli a gyártási rugalmasságot, és csökkenti a csarnokokon belüli forgalmat. A tesztprojektet ezután más telephelyeken is elindítják, a folyamatok optimalizálása érdekében.

Fotó: Daimler AG
A gyárban már ma is alkalmazott technológiák és folyamatok sora szemlélteti a Mercedes-Benz Cars gyártási hálózatának folyamatos fejlesztéseit. Az újonnan létesített karosszériaüzemben úgynevezett flexcellákban készülnek az új modellek motorház- és csomagtartófedelei. Ezen moduláris, cserélhető munkaállomásoknak köszönhetően a lehető legrövidebb időn belül végrehajtható a gyártott modellek közötti váltás. Az alkatrészek szállításánál az új technológiák alkalmazására épít. Egyebek mellett vezető nélküli szállítójárművek mozgatják az új kompaktautó-generáció kerékjárati karosszériaelemeit – vagy akár egész nyers karosszériákat is – a karosszériaüzemen belül az egyes gyártóberendezések között. A targoncák helyett speciális görgős állványokat használnak, amelyek segítségével az anyagokat az alkalmazott göngyölegtől függetlenül, logisztikai vonatok vagy vezető nélküli szállítójárművek segítségével továbbítják a gyártócsarnokba.